Tekening Douglas dc3

Ik ben al een tijdje opzoek naar een tekening van een Douglas dc3.(met Electro motoren)
Op het forum zijn veel links naar tekeningen te vinden maar wat betreft de Douglas dc3 valt het wat tegen.
Dit is wat ik gevonden heb.
http://aerofred.com/data/thumbnails/71/Douglas_DC-3.jpg
De vraag is:
Deze tekening is voor een spanwijdte van pakweg 2 meter, als ik hem verklein naar 1,70 m wordt dit dan een goed vliegend model, is dit überhaupt wel een goede tekening?
Komt de volgende vraag:
Heeft iemand een andere/betere tekening?

Ik verneem graag u mening,

Groeten Hans

Laatst bewerkt:
Het lijkt mij wel een goede tekening, met een lichte constructie. Maar de spanwijdte van de originele tekening is dichter bij de 2,4 meter dan 2 meter. Verkleinen naar 1.70 m lijkt me geen probleem. Ik vind alleen de vleugelconstructie wat merkwaardig. De ailerons zijn te lang als je ze met het grote voorbeeld vergelijkt, als je ze tot rib W10 laat lopen ziet het er al beter uit. En aan de tip mogen ze best een tikje breder zijn. En de plaats van de vleugelliggers is ook wat vreemd, ik zou de hoofdligger op het hoogste punt van de bovenkant plaatsen, en ook webbing toevoegen ondanks dat de vleugel helemaal ingedekt is. En ik zie geen vermelding van tipverdraaiing, ik zou dat zeker toepassen.

Max.

Hallo Max en Dries,

Bedankt voor jullie reactie!

Ik denk dat ik voor de tekening van de C47 met een spanwijdte van 84 Inch ga.
Er is uiterlijk weinig verschil en de tekening lijkt me wat duidelijker.
Wel ga ik hem verkleinen naar 1,70 m

Groeten,

Hans

Back