Tekening dubbeldekker

Hallo iedereen,

Ik ben nieuw hier op het forum, dus even een kort weetje over mij. Mijn naam is Andy Janssen, 20 jaar, student Automotive Engineering te Eindhoven en ik ben erg eigenwijs.... :cool: :D Positief gezien....;)

Ik wil graag gaan beginnen aan de kunst der modelvliegen.
Maar ik ben niet het soort persoon dat onder aan de berg begint maar zich er lekker halverwege ingooit. Daarom wil ik graag een elektro dubbeldekker gaan vliegen. Nu heb ik van een kennis al wat informatie gekregen over het gedrag van verschillende vliegtuigen, dus ik ben al bekend met het geen wat ik me op de schouders neem.

Ik wil de dubbeldekker zelf gaan maken. Gewoon lekker simpel om te beginnen, zodat een crash niet te duur wordt.
Weet er misschien toevallig iemand of er een dubbeldekker bestaat voor beginners? En zo ja, zijn daar ook tekeningen van?
Of is het misschien mogelijk om aanpassingen te maken zodat hij beter vliegt?

Alvast bedankt,

Groetjes Andy

Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik hier wel iets mee kan.

Om het vliegtuig een beetje crash-proof te maken voor de eerste probeerselen, kan ik het vliegtuig dan ook vervaardigen uit hout? Balsa natuurlijk...
Of zou dat te zwaar worden?

En ik zag op de foto's van het verslag dat de onderkant van de vleugel open is.... Hoort dit zo?

Groetjes Andy :rolling:

Je zou 1,5mm balsa kunnen gebruiken maar dat is niet crashbestendiger,waarschijnlijk zelfs breekbaarder.
Je zou hem kunnen bouwen uit epp plaat maar ik weet niet of dat vormvast genoeg is...
In gewicht zal het niet gek veel uitmaken, het meeste gewicht zit in de setup.
Het klopt dat de vleugel een hol profiel heeft.

De tiger moth is de enige dubbeldekker die ik ken die geschikt is als trainer.

Hier een voorbeeld van een epp bipe.
Dit is totaal ongeschikt voor een beginner:
Infineon EPP Bipe - Free Plans, Build Guide and Video - RC Groups

De tekening is gebaseerd op depron bouw.
De crahbestendigheid is te danken aan laag gewicht en zeer lage vliegsnelheid.
Indien goed gebouwd is dit model ook zeer geschikt voor indoor vliegen.
In bovengenoemd Tigermoth draadje staat veel info m.b.t.depron bouw.
Als je daar je ervaringen en eventuele vragen plaatst dan heb je de meeste kans op respons.;)

Back