Hoi Marc
De tekening van de opbouw kun je kopen, alleen niet het lijnenplan (orgineel) van de romp. Dat is een afspraak met de reder. Omdat ze bang zijn dat die tekeningen overal rond zwerven. Want daar staan wat gevoellige info op. Want daar heb ik voor moeten tekenen. En om zulke tekeningen te krijgen moet je wel bij de redrijen zijn, die moeten ze wel willen vrij geven. En als ze dat doen zit er altijd een maaaaar achter. En bij NVM krijg je ook niet de orginele tekeningen. Want daar is er ook hoop weg gelaten. Maar die zijn wel vrijgegeven. En de romp van de duwboot, die heb ik een jaar geleden al gemaakt. En de plug en de mal liggen op zolder. Maar er zijn andere tekeningen te krijgen van andere boten. Ik wil hier absaluut geen munt uit slaan, want dan moet ik anders doen. Anders had ik ook de foto's niet getoont. Ik hoop dat het verhaal een beetje snapt. Het is ook een beetje vertrouwen wat de rederij in mij hebt. Want in de toekomst zal ik nog meer van dit type schepen bouwen, en van de zelfde rederij.
Groetjes Huub