Tekening F3P model: Precise

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Jeroen van Gog, 3 okt 2008.

  1. Volhout

    Volhout

    Lid geworden:
    23 jul 2008
    Berichten:
    912
    Locatie:
    Twente
    Indoor 27 Nov Hengelo

    Tekeningen nog iets vergroot, en we proberen het nog eens ....
    Wat simpeler, want ik moet eerst maar eens leren vliegen met zo'n ding voordat al die spoilers nut beginne te krijgen. Landingsgestel laat ik er ook maar af. Was toch het eerste wat eraf brak vorig jaar. Daarna met gooien nog wat kunnen vliegen.

    Hij zal alleen wat zwaarder worden, want ik heb geen 10 grammer meer. Dus nu een her-wikkelde 20 grammer. En 3x HXT500. En een iets zwaardere RX (heb niks anders meer).

    [​IMG]

    Gisteren alleen een foutje gemaakt bij het kruis onder de vleugel. Van 0.7mm i.p.v. 1mm. Hopen dat het houd. Motormount is een 2 grams kokertje, i.p.v. het kruisje wat bij deze dingen hoort. Misschien wat zwaarder, maar ik hoop dat het steviger is.

    Je hoort het al... blij zijn als het vliegt.

    Harm
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  2. calmatosport

    calmatosport

    Lid geworden:
    16 okt 2007
    Berichten:
    1.186
    Locatie:
    Delft
    Het kokertje als motormount werkt best goed, maar 0,7mm versteviging op de vleugel??
    Ik heb al wel eens 1mm wat halverwege ondersteund was laten doorbuigen. Misschien is dit een idee?
    [​IMG]
    Hier had ik 1mm op mijn deluxe, en depron tussen de staafjes. Dit maakt ze erg stevig, is niet zwaar, en heeft (meestal) een positief effect op het vlieggedrag.

    Groeten, Ron
     
  3. Volhout

    Volhout

    Lid geworden:
    23 jul 2008
    Berichten:
    912
    Locatie:
    Twente
    @calmatosport

    Ik ben ook helemaal niet te spreken over die 0.7mm. Het lijkt wel een dweil (als je met de hand voelt). Dus noodmaatregelen zoals die van jou zal ik eens proberen. Zal wel even uitzoeken worden want bij mij lopen de staafjes niet netjes parallel aan de vleugel. Als ik daar depron tussen plak is het net of ik beide ailerons wat omhoog zet (als een dubbedekker waar de tweede vleugel een andere instelhoek heeft als de eerste. Ik heb al wel een staafje midden onder het kruis (jij had depron steun).

    Ga eerst eens rustig buiten een maiden doen, over een dag of twee. Zien we gauw genoeg of het wat is.

    Bijna klaar, maar moet nu eerst drogen.

    [​IMG]

    Harm
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  4. Volhout

    Volhout

    Lid geworden:
    23 jul 2008
    Berichten:
    912
    Locatie:
    Twente
    Als je tijd en depron hebt....

    Precise op 100% met full fuse .... 3mm romp, 6mm vleugels.

    [​IMG]

    Zal eens een fatsoenlijk kleurenschema bedenken....

    Harm.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015

Deel Deze Pagina