Tekening Gezocht Simprop Box-Fly 20L

Hallo,

Ik ben op zoek naar een kopie van de bouwtekeing van de Simprop Box-Fly 20L (de laagdekker). Wie kan me helpen?

Bedankt voor de hulp.

Ruud

Van de box-fly bestaat geen tekening, wel heb ik ergens nog de bouwbeschrijving en de onderdelen lijst liggen.

Vandaag uit Duitsland een tekening gekregen van de Box-Fly 20S, de hoogdekker.

Het lijkt me dan ook sterk dat er geen tekening bestaat van de Box-Fly 20L, de laagdekker.

Ruud

die van de schouderdekker heb ik ook, dus ik veronderstel dat die van de laagdekker ook moet bestaan. De schouderdekker heb ik jaren geleden eens van plan gebouwd, dat toestel was destijds populair op de club. Trouwens ik heb ook eens de een B-F laagdekker gebouwd, gewoon de romp ondersteboven genomen, de instelhoek aangepast en het kielvlak aan de andere kant gezet.
Heeft er iemand die van de Box-fly dubbeldekker misschien?

Ik heb ook gezocht op Pilot, maar niks te vinden. Afwachten dus...

De tekening van de dubbeldekker, de Box-Fly 20W, ben ik ook nergens tegengekomen.

Ruud

er was ook nog een zwever,
was dat niet de 20 G

leuk man BoxFLy, was zo'n 25jr geleden mijn 2e kistje
tekening van de 20H moet nog wel ergens int bouwhok liggen

Ik dacht dat de zwever 10MG was....

Ik heb ik elk geval een aantal gescande delen van de 20W in handen. Gekregen uit Zwitserland. Ik hoop daar ook nog de complete tekeing van zowel de 20L als de 20W te krijgen. Even afwachten....

Ruud

Bij hangar in Kampen hing een 20S voor weinig. Heb ik gekocht uit nostalgie, want met dit soort kistjes ben ik begonnen met vliegen.
Deze 20S krijgt 4S A123 en een chinese kloon van AXI2820/10 n zal dan nog geen 1400g wegen.

Rond 1978 werden de "pilot" bouwdozen geimporteerd door het bedrijf van iemand van mijn toenmalige club (EMCR in Rozenburg).
Later zijn de vliegtuigen in het programma van simprop terecht gekomen als "barnstormer" serie. Nog weer later als "EZ box fly".

De volgende modellen bestonden in de "box fly" serie:
das box 10mg
Motorzwever van 1500mm voor een 1.5cc. Heerlijk ding met 2.5cc. Geen zwever, maar vloog als een parkflyer van nu.
Later bij Simprop werd het omgedoopt tot "Technicoll 10". Een lijm gesponsord op de jeugd gericht product als tegenhanger van het eeuwen oude graupner/UHU initiatief.

das box 15H
Trainer voor 2.5cc (ging dus meestal 3.5cc op)
Platte onderkant vleugel, geen rolroeren.

das box 20S en 20L
Rolroer trainer, schouderdekker ("S") en laagdekker.
Bedoeld voor 3.5cc, maar vooral met de toen nieuwe OS max 25S heel populair.
Ook grappig met 6.5cc en tunepipe. Dat was mijn laatste verbrandingsmotor kist tot 1991 of zo.

das box 20W
Dubbeldekker van 1100 mm span. Heb ik nooit gehad.
Hier iemand die er wel 1 had. Mischien is daar nog een tekening.
http://www.hoppenbrouwer-home.nl/ikarus/mijnmodellen/dasbox.htm

Kenmerkend voor pilot was het perfecte stanswerk vergeleken met de concurenten. Bij anderen was het stanswerk vaak niet meer dan een zaagsuggestie.
Pilot was ook het eerste merk dat met ARFs begon. Zwaar, veel kraakplastic en naderhand als "EZ" sterk verbeterd.
Pilot en EZ zijn merken van OKmodels.
OK MODEL WEB

Er is nu ook een elektro trainer:
??????? 110

De 20S tekening heb ik trouwens wel. Dit is een orginele pilot 30 jaar oud.
174987f6dc01875.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Box Fly 20l

Vandaag uit Duitsland een tekening gekregen van de Box-Fly 20S, de hoogdekker.

Het lijkt me dan ook sterk dat er geen tekening bestaat van de Box-Fly 20L, de laagdekker.

Ruud

Ruud,
Ben je nog op zoek naar een tekening van de Box Fly 20L?

Ja, ik ben nog steeds op zoek naar de tekening van de Box-Fly 20L, de laagdekker.

Ik heb wel vandaag de tekeing van de Box-Fly 20W, de dubbeldekker, elektronisch gekregen. Dus als er liefhebbers, zijn, ik kan deze per e-mail toesturen.

Ruud

Ik heb een bouwdoos van de Box-Fly 20L gekocht via eBay. Als er lieghebbers zijn voor de tekeing, dan hoor ik dat wel.

Ruud

tekeningen boxfly 20 w

hallo ik ben in het bezit gekomen van een boxfly 20 w maar ik heb er geen tekeningen van .
wie kan mij aan de tekeningen helpen?
mijn e mail is rutt035@planet.nl .

mvg Jaap.

Ik heb wel interesse in de tekening van de Boxfly 20L!
Als er tekeningen van de 20S en de 20W te verkrijgen zijn hou ik me aanbevolen!!
Ik vindt het wel leuk om die oude nostalgie van vroeger weer eens te bouwen.
Heb vroeger(zo'n 30 jaar geleden) de 20S en de 20W gebouwd en gevlogen en dat was volop plezier hebben(de 20S had ik in één weekend gebouwd en het volgende weekend kon ermee gevlogen worden).

Mvgr Hans

de eerste japanse bouwdoosjes zijn ooit door jamaco naar nederland gehaald.70 er jaren
de drijvende kracht hierachter was Bram Jonkers,een voormalig lid,en oprichter van de emcr in rozenburg.
later zijn ze ook bij simprop,famaloy en bij ok models europe terecht gekomen.
heerlijke modellen om te bouwen en te vliegen,je komt ze nog wel eens tegen.
ze waren er vanaf een .10 tot een .40 motor,dacht ik en zowel hoog,laag schouder en dubbeldekker.
ik heb er nog een paar op tek,weet niet welke.

Laatst bewerkt:
Back