tekening gezocht van een old-timer model.

• Topicstarter Topicstarter Theo Coenen
  • Startdatum Startdatum
T

Theo Coenen

Guest
Via een modelvliegvriend kreeg ik een mailtje door van een Slowaakse modelvlieger die een tekening zoekt van een old-timer model.

In ZAIC Yearbook 1951-52 there is on page 124 power model- WINNER 1949 INTERNATIONAL MEET IN BELGIUM.
Model is by G. Lippens from Belgium. Havent You any friends in Belgium? I like this model very well.
Dear Roy. Sorry for my english. It is not english from school. I learnt to English on train, going to work without teatcher.
Many grettings.
Dušan Sedlár.

Ik zelf ken het model niet, maar is er iemand die het model wel kent en daar eventueel een tekening van heeft en die bereid is om een kopie van die tekening af te staan om naar Slowakia te sturen.

als het in het frank zaic yearbook staat is het toch een A-5 tekening , die je gewoon moet vergroten ?. meestal staat er op zo,n A-5je genoeg om hem te maken,uh ja als je ARF,s e.d. gewend bent kun je wel inpakken natuurlijk, ;-)

Het handelt zich om dit model, de tekening staat idd geprint op A5 formaat. Klopt dit dat die dan vergroot moet worden naar de originele maten die er op de tekening staan?
Belgick%FD%20model%20bez%20mena%20%28Small%29.jpg

Klopt. Maar houd er rekening mee dat de lijnen zo erg dik worden. Dus eerst vergroten en dan nauwkeurig overtekenen.
Ik zou alleen de profielen, kielvlakken en vleugeltips op ware grootte afdrukken, vervolgens de essentiele punten gewoon intekenen op een stuk wit papier en daarop gaan bouwen....

ok, dank je ik zal het doorgeven aan Dušan Sedlár.

beste mensen,

ik ben op zoek naar de tekeningen van de Bristol Scout-C schaal 1:6 van het merk Svenson (getekend door Marcel Engelbert), wie kan mij daar aan helpen? de DXF van J.C. Wilkerson heb ik al in bezit maar deze bedoel ik niet.
kan iemand mij hier aan helpen?

bedankt!

Nico

Nico, daar kun je beter een nieuw draadje voor openen.

namens Dušan Sedlár iedereen bedankt voor het meedenken en oplossen van zijn probleempje.

Back