tekening gezocht!

Discussie in 'Vrije vlucht' gestart door wouterv, 9 apr 2008.

  1. wouterv

    wouterv Guest

    heeft iemand een bouwtekening voor mij van een zwever met de spantwijdte van ong. 1meter? Dit kan ik bijna niet vinden op internet
     
  2. kevin f1m

    kevin f1m

    Lid geworden:
    15 mrt 2004
    Berichten:
    479
    Locatie:
    Delft
    Hoi Wouter,

    Waar woon je? Bij ons op de club (Nijmegen) hebben we wel tekening van zwevers van deze grote. Als je al wat bouwervaring hebt zou ik voor een A1 (F1H) gaan, deze hebben en een spanwijdte van 1.20 meter. Misschien kun je een keer langskomen, dan kan je meteen op weg worden geholpen met het bouwen.


    Kevin
     
  3. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
    Wat voor soort zwever zoek je en waarom een zwever? Wil je een met traditionele constructie: vleugel met balsa ribben en bespannen met spanpapier of wil je een massief houten vleugel (Jedelski vleugel)? Wil je een houten romp of een opgebouwde en bespannen romp? Wil je hem optrekken aan een draad, catapult of werpen? Er is vast voor alles wel een bouwtekening te vinden en ik wil best helpen zoeken als ik weet welke kant je op wilt. En het voorstel van Kevin is natuurlijk helemaal goed, maar dat ligt natuurlijk wel erg aan waar je woont.
     
  4. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
    Een heel mooie voor als je heel veel ervaring hebt:
    - de Cloud Coaster op de Plan Page. Spanwijdte is 48 inch, dus 120 cm.
     
  5. Herbert

    Herbert

    Lid geworden:
    6 jan 2006
    Berichten:
    736
    Locatie:
    Warnsveld
    of je bouwt de Sonny van Graupner,moet nog ergens een tekening hebben liggen
    ik hoor wel
     

Deel Deze Pagina