Tekening Ikarus 60

PH-TVS

verslagschrijvers
Ik ben in het bezit gekomen van twee Ikarus Trainers. (Ikarus 40 en 60)

De vorige eigenaar heeft maar 1 vleugel gebouwd en deze vleugel op beide kistjes gebruikt. Ik wil graag de vleugel gaan bouwen voor de 60.
Helaas zitten er geen tekeningen meer bij. Wie kan mij helpen aan een tekening (origineel of kopie) van de Ikarus 60 Trainer?

Dit is de doos van de 40 versie. Dat was een arf de 60 is dat niet!

Kistjes moeten nodig schoongemaakt maar zijn verder helemaal in orde.

De Ikarus 60 waar het om gaat:

En de Ikarus 40:

Laatst bewerkt:
spijtig, ik kan je niet helpen.
ikzelf ben in het bezit van de IKARUS 60 ( zelfs zelfde kleurschema )
en de nieuwere versie van de IKARUS 60 ( arc versie )
maar plannen heb ik niet

spijtig, ik kan je niet helpen.
ikzelf ben in het bezit van de IKARUS 60 ( zelfs zelfde kleurschema )
en de nieuwere versie van de IKARUS 60 ( arc versie )
maar plannen heb ik niet

Leuk dat je ook dezelfde Ikarus hebt!! Hoe vliegt deze trouwens? beetje gemoedelijk? En zou de Ikarus 60 geschikt zijn om zwevers te slepen?
(zit een 10cc 2-takt motor op)

Vroegah heb ik deze kist ook in elkaar gezet.

Er zit geen tekening bij, de vleugels zijn kant en klaar en de romp kun je makkelijk in elkaar flansen.

Succes met de bouw. Het is een prima vlieger.

Groeten, JH

heb hem vroeger ook gehad,en er zit geen tekening bij dat klopt.maar is niet moeilijk te bouwen.er zit een boekje bij hoe je de bouw fasen moet doorlopen

heb inmiddels ook de vleugels gevonden :mrgreen: schuim, bekleed met balsa moet nog wel folie op. alleen de rolroeren zitten er niet bij. maar denk dat ik deze wel zelf kan fabriceren van een stukje balsa.

Bedankt iedereen voor de reacties!! :thumbsup:

Icarus

Ik heb al meer dan 10 jaar een Icarus 40 waar ik alles mee gedaan heb wat je kunt verzinnen; zwevers slepen, kipvliegen met stukken piepschuim etc, etc. Met een Icarus kun je langzaam vliegen en juist heel hard. Niet kapot te krijgen. Vliegt meskant als een scheermes en perfect om aerobatics mee te vliegen. Kortom, een prachtige kist. Heb er een 8,5 cc Irvine opstaan.

Ik heb al meer dan 10 jaar een Icarus 40 waar ik alles mee gedaan heb wat je kunt verzinnen; zwevers slepen, kipvliegen met stukken piepschuim etc, etc. Met een Icarus kun je langzaam vliegen en juist heel hard. Niet kapot te krijgen. Vliegt meskant als een scheermes en perfect om aerobatics mee te vliegen. Kortom, een prachtige kist. Heb er een 8,5 cc Irvine opstaan.

Kijk ,dat is mooi! Weet ik nu zeker dat ik er leuke kistjes aan heb!

Ik heb inmiddels beide motortjes weer los gekregen en zo op het eerste gezicht zijn ze nog helemaal goed. Van de week even een testbankje in elkaar flansen en dan even proef laten draaien. Motortjes zijn uit 1987 en 1988, dus best wel oud.

Back