Tekening Liddle of Big Stick.

Heren.

Voor mijn Zg-23 ben ik op zoek naar de tekening van een Das Liddle Stick om uit te vergroten naar 2 meter. Wie heeft deze nog ergens liggen en is bereid om tegen betaling er een kopie van te maken?

Alvast bedankt!

Het "oorspronkelijke" model van "Midwest" (die maken al geruime tijd geen vliegtuig-kits meer) heet "Das Little Stick" (van liittle = klein, en geen Liddle = fout-gespelde Duitse grootgrutter ;-)), maar van deze "stick's" zijn honderde varianten, van evenzo veel fabrikanten en/of ontwerpers onder allerlei "stick" namen ...

Laatst bewerkt:
Hallo Peter-Jan,

Misschien is dit ook wel iets voor je:
Bubbles van David Theunissen

'Fly Electric' - Bubbles

Onderaan staat de tekening, deze kun je gratis downloaden en op bv. autocad eenvoudig uitvergroten

Kistje is eenvoudig te maken, en het is een goede doordachte constructie

Heb hem zelf gemaakt en hij vliegt heerlijk! :-D
(vergroot hem momenteel tot ca. 1.8m voor 2 stuks Saito .56 4-taktjes :mrgreen:)

Succes, Ralf

Beste Peter Jan

Volgens mij heb ik nog een tekening van de Liddle stick zal morgen even zoeken als ik hem nog kan vinden.

Met vriendelijke groet

Ko

Yep,
Het stickt van de stiks
De hype begon met de publicatie van De Das Ugly Stik van Phil Kraft in het USA tijdschift RC-Modeler (RCM) met een tekening. Met radiaal motorkapje.
Later nogmaals gepubliceerd in 1985 met een gemoderniseerde tekening en bouwbeschrijving van de Jensen Das Ugly Stik.
Jensen was een kleine producent van modelvliegtuigen. Bracht in de jaren '70 ook de Kwik Fly MKII uit en ook de Das Ugly Stik.

De tekeningen zijn nog steed verkrijgbaar via de recent vernieuwde internetsite van RC-Modeler. Het tijdschift is ter ziele.

Dan had je nog de door Midwest versie de Little Stik en de Sweet Stik
Great Planes had de Big Stick 40 en 60, eerst als bouwdoos, later als ARF
Later gemodificeerd tot Ultra Sticks.

De Middle Stick is op verzoek van Graupner door Phil Kraft aangepast voor de NSU OS Wankel. Een kopie van de originele tekening + bouwinstructie is verkrijgbaar via http://www.antikmodellflugfreunde.de...as_archiv.html

www.unclewillies.com

etc....
[post3]

Laatst bewerkt door een moderator:
Back