Tekening LMC(6)

Discussie in 'Marineschepen' gestart door air geep, 20 sep 2012.

  1. air geep

    air geep Guest

    hallo mede model bouwers.:D

    ik zal mij eerst even voorstellen.

    mijn naam is Toon , ben 48 jaar kom uit Nijmegen en ben al met modelbouw bezig zins ik 3 turven hoog was.;)

    mijn vraag : heeft er iemand een ROMP tekening van een ( let wel ) LMC(6) , mag ook van een LMC(3) wezen dan verleng ik die wel. ( p.s. voor kenners : Higgins boat . als ik het goed spel)

    het word een vaartuig van de "BROWN WATER NAVI" genaamd "Monitor" (vietnam 1969 )
    opbouw is geen probleem , zijn genoeg foto`s en tekeningen van te vinden, het gaat mij om de romp .. er zijn verschillende uitvoeringen daar van.

    als iemand iets weet/heeft ..graag .. het wordt trouwens 1/16 0f 1/20 ..ligt er aan of ik bemanning kan vinden daar voor ..
     
  2. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.622
    Locatie:
    Betuwe
    Toon: 1:16-bemanning is genoeg te vinden: Tamiya-tankbemanningen.
     
  3. air geep

    air geep Guest

    na wat verder rond te hebben gekeken , lijkt het mij beter dat ik het 1/24 , 1/25 maak .
    heb al het dek uit getekend .
    L : 73,6 cm B : 22,3 H 22 . (zonder masten en antennes ) met romp mee gerekend.
    aandrijving 2 electro motoren met 3 blads schroef 1/3 getunneld , dubbel roer.

    tja alleen die romp wordt een puzzel ... er zijn geen spant tekeningen van te vinden .
     
  4. air geep

    air geep Guest

    Roel . bedankt voor de tip ..maar ik heb die ook bekeken , en er zijn hoofd zakelijk tank bemaningen te vinden uit ww2 , wat ik zoek zijn GI`s of in die richting uit vietnam. zijn 1/24 ,1/25 ook bijna niet te vinden , maar die zijn iets makkelijker aan te passen (en goed koper), en er zijn wat truck sets en zo te koop met figuren. tamiya heeft of had ook zo iets , campus friends als ik het goed heb.
     
  5. kuperus

    kuperus

    Lid geworden:
    18 nov 2005
    Berichten:
    1.220
    Locatie:
    Den Haag
  6. ceewee

    ceewee

    Lid geworden:
    27 aug 2009
    Berichten:
    342
    Locatie:
    Lelystad
    Als ik zo naar de afbeelding kijk bij Deans Marine is het geen moeilijke romp om te bouwen.

    Monitor 60ft, Deansmarine

    Groet, Cees :cool:
     
  7. air geep

    air geep Guest

    bedankt Cees ,die site had ik nog niet gezien , is niet echt duidelijk maar goed genoeg met de andere tekeningen en foto`s die ik had gevonden moet dat wel lukken. en het mooiste is hij heeft ook de bemanning en de wapens die ik er voor nodig heb in 1/24
     
  8. air geep

    air geep Guest

    voor de geintreseerde : RiverVet - Don Blankenship's site about River Boats in Vietnam
    en dan bovenste rij rechts op boats klikken .
    ik kan ook nog voor een "zippo" gaan .. maar ik denk niet dat er vlammenwerpers zijn op die schaal ;-)

    de rest van die site ..vind ik ook wel indrukwekkend .. snuffel maar eens rond
     
  9. Lucky

    Lucky

    Lid geworden:
    6 apr 2005
    Berichten:
    40
    Locatie:
    Sint- Amandsberg (Gent)
    Lcm 6

    ik ben zelf ook bezig met de bouw van een LCM 6 schaal 1/12ste. 'k heb een bouwdoosje gekocht van trumpeter en zelf een kiel en spantenplan gemaakt. 'k heb ook lang gezocht naar een plan van de romp, evenals het Navy Department gemaild om informatie maar nooit antwoord gekregen.

    'k wil je zeker niet ontmoedigen maar de snelste manier denk ik is zoals ik het heb gedaan.

    'k heb wel veel detail foto's van de lcm 6. Als je wil kan ik ze hier wel posten voor je.

    Site's:

    Landing Craft Mechanized - Wikipedia, the free encyclopedia
    Skill in the Surf: a landing boat manual - February 1945

    2de site is een handleiding voor de bemanning van landingsvaartuigen.

    Binnenkort zal ik enkele foto's plaatsen van m'n model. De romp is klaar om met glasvezelmat waterdicht te maken. Nu nog wachten op beter weer.
     
  10. air geep

    air geep Guest

    Hoi Lucky , bedankt voor info , maar ik heb messchien iets voor jou als je een landings klep wil in bouwen . kijk hier maar even ( is wel van LMC 3 ,de 6 was een verlengde versie )
    www.dobrinkman.net/lowndes/higgens/index.htm
    zijn orginele tekeningen van Higgens zelf.
     
  11. Lucky

    Lucky

    Lid geworden:
    6 apr 2005
    Berichten:
    40
    Locatie:
    Sint- Amandsberg (Gent)
    Hey air geep, das inderdaad info die ik nog niet had gevonden, bedankt. Das wel een lcvp landingsvaartuig. De klep is ongeveer hetzelfde maar hoger bij een lcm vaartuig. Ook de boeg is anders bij een lcvp dan bij een lcm, bij een lcvp is die dieper (scherpere v- vorm)
     
  12. Lucky

    Lucky

    Lid geworden:
    6 apr 2005
    Berichten:
    40
    Locatie:
    Sint- Amandsberg (Gent)
  13. Lucky

    Lucky

    Lid geworden:
    6 apr 2005
    Berichten:
    40
    Locatie:
    Sint- Amandsberg (Gent)
    Hier nog een schets van de 2 rompen. Ook had de lcvp maar één schroef.

    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina