Even naast de vraag of alle onderdelen vlekkeloos uit de pdf te halen zijn; is het wel netjes om de tekening (zonder toestemming neem ik aan?) zo 1-op-1 over te nemen? Het bedrijf heeft geinvesteerd in deze tekening en haalt de kosten eruit door cnc kits aan te bieden. Als iedereen die nu graag een minimoa wil, maar die 1500 euro te gortig vind, via via voor een lagere prijs hun tekening kan frezen, kan je begrijpen dat dit soort bedrijven geen lang leven beschoren zijn. Erg netjes vind ik het dus ook niet.
Maar als ik de vleugel alleen al bekijk, zou ik eerst maar eens voor jezelf bepalen wat je wel een acceptabele prijs vindt. In het maken van een (compleet nieuwe of zelfs het overnemen) tekening gaat veel tijd zitten. Er zal ook een stapel hout en een hoop freesuren bij komen kijken, dus het zal in ieder geval in de papieren gaan lopen.
En vraag je ook af of je geen weg inslaat waarmee je later voor verrassingen komt te staan. Ik zou zo'n project iig niet snel starten op basis van een naar cad geconverteerde pdf (afhankelijk van de kwaliteit van de pdf uiteraard, maar je wil wel dat alles mooi past straks natuurlijk). Vergeet ook niet dat je zelf niet veel verstand van pc's en CAD hebt en je je dus eigenlijk volledig overleverd aan iemand die dat wel kan. Zorg dat je dan in ieder geval goede afspraken maakt en je hier later (mocht het nodig zijn, je weet het maar nooit) ook nog terecht kan...
Ik zou er in ieder geval goed over nadenken. Dat bedrijf heeft de (digitale) tekening, de freesfile, de ervaring met de tekening en het frezen en je kunt er altijd terecht als je vragen of onduidelijkheden hebt. Dat dit alles wat mag kosten, is logisch.
Ik betwijfel ook of het allemaal echt veel goedkoper kan wanneer je iemand een tekening laat maken en het zelf laat frezen...over het freeswerk kan ik geen uitspraak doen, maar het maken van een tekening alleen al zou je zo enkele honderden euro's kunnen kosten. (je bent er namelijk zo 100+ uur mee bezig)