Tekening Mamselle

Uit de nalatenschap van één van onze clubleden kwam ik in het bezit van een Mamselle dit is een vrijevlucht motormodel.

Het model is nu omgebouwd naar elektro. Wie kan mij helpen aan de tekeningen van het model of weet waar het zwaartepunt van het model moet liggen.

Beste Richardcj,

Hartelijk dank voor de tekening. Het ids inderdaad deze Mam' selle van Vic Smeed.
Mijn onlangs overleden clubgenood bouwde het model in 1960 en voorzag het van een Allbon Diesel.
De zijde bekleding was helemaal vergaan en de motordrager versopt door de brandstof. Het model bouwde ik om naar elektro en radiobesturing.
Mijn vermoeden dat door het dragende stabilo het zwaartepunt erg naar achteren zou liggen is door de tekening bevestigd.

Nu wachten op een mooie windstille dag.

Met vriendelijke groet

Fred

Hey Fred

Leuk om de achtergrond van het model te lezen.
Zoals het bouwjaar en de zijde bekleding en het dieseltje.
Ver van voor de tijd dat ik begon.

succes met de eerste vlucht.

Mvg. Richard

Mijne heren,
Vorige week donderdag en vrijdag was het windstil en heeft de Mam'selle zijn eerste vluchten gemaakt.
Met het zwaartepunt op de plaats in de tekening en 2 'a 3° downtrust vloog het model voorbeeldig.
Motor is een omgebouwde CD ROM motor met een 3S-480mAh lipo, twee Hypo IQ 060 servo's.
Zelfs met die kleine Lipo vliegt het minimaal 10minuten. Met minder dan half gas blijft het op hoogte hangen.

Bedankt voor de geleverde informatie

Fred

Fred

Back