Tekening Sperwer

Discussie in 'Tekeningen' gestart door tnijenhuis, 31 dec 2005.

  1. tnijenhuis

    tnijenhuis

    Lid geworden:
    17 mrt 2004
    Berichten:
    71
    Locatie:
    Zevenaar
    Beste mensen modelbouwers,

    Voor een oude dame, wier man pas overleden is, heb ik de taak opgenomen om de bouw van het model van de platbodem "Sperwer" af te bouwen. Dit model heeft voor die vrouw een emotionele betekenis, maar om het af te kunnen bouwen moet er een tekening bij zijn. Helaas zit die er niet meer bij en mijn laatste hoop is dan via dit forum. Wie kan mij hieraan helpen. In Modelbouwwinkels ben ik al geweest en men is niet altijd behulpzaam, omdat men òf niet de bouwdoos kan open maken of geen zin hebben om er naar te zoeken.

    BVD.

    Ton Nijenhuis.
     
  2. jboers

    jboers

    Lid geworden:
    18 aug 2004
    Berichten:
    321
    Locatie:
    Rijssen
    Ik weet niet of het om een bouwdoos gaat, maar ik heb een bouwdoos gehad zonder tekening en gewoon een email gestuurd naar de fabrikant. 1 week later had ik de totale bouwbeschrijving en zelfs fotos binnen.

    Misschien heb je hier wat aan.

    Groeten,
    Jan Boers
     
  3. Bert van Eijk

    Bert van Eijk

    Lid geworden:
    15 sep 2004
    Berichten:
    617
    Locatie:
    Kimswerd
    Hallo Ton,

    Ik heb hier een tekening en een bouwbeschrijving van een Billing Boat Boeier en volgens mij is dat de Sperwer.
    Als je dit bedoelt dan kan ik hem je leveren.

    Ik hoor wel van je.

    Bert
     
  4. tnijenhuis

    tnijenhuis

    Lid geworden:
    17 mrt 2004
    Berichten:
    71
    Locatie:
    Zevenaar
    Beste Bert,

    Hartelijk dank voor je reactie m.b.t. de tekeningen van de Sperwer. Ik moet je zeggen dat ik het model al enkele maanden geleden naar eigen ideeen verder heb afgemaakt en tot tevredenheid van deze oude dame heb overgedragen. Ik heb dus geen tekeningen meer nodig. Toch wil ik je bedanken dat je deze aanbieding hebt gedaan. Ik vind het jammer dat ik die tekeningen toen niet had, want ik kon ze toen heel goed gebruiken. Niettemin heb ik gelukkig iemand weer opgebeurd en blij gemaakt en daar gaat het om.

    Ton.
     
  5. Bollepiep

    Bollepiep Guest

    Hoi Bert ,

    Het is al een oud bericht ,waar ik op reageer, maar
    misschien kun je me helpen aan de tekening van de Sperwer. De mijne is aan restauratie toe. Bovendien mis ik ook de lijst van het beslag.
    Ik hoop dat je me kunt helpen.

    Met vriendelijke groet,

    Bollepiep.
     
  6. HenkAdelaar

    HenkAdelaar

    Lid geworden:
    9 apr 2017
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Hoorn
    Beste Sperwer-bouwers,

    Enige tijd geleden heb ik dit model (zie foto's) gered van de vuilstortplaats. Het gaat om de boeier, genaamd Sperwer. De grootte is ongeveer 60cm. Volgens mij is dit model groter dan de door Billing uitgegeven modelen. Kan een van jullie misschien meer vertellen over dit model? Ik hoor het graag!
    Groetjes!

    IMG_3977.JPG IMG_3981.JPG IMG_3979.JPG IMG_3978.JPG
     
  7. Esther van Koert

    Esther van Koert

    Lid geworden:
    2 mei 2018
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Beek en Donk
    Hallo allemaal.
    Voor mijn vader ben ik op zoek naar tekeningen voor modelbouw van een Sperwer.
    Kan iemand mij hierbij helpen?
     

Deel Deze Pagina