Tekening van een box fly

Hallo allen,

Ik ben op zoek naar een tekening voor een box fly.
Ik weet niet of ze gevlogen hebben zowel zonder als met rolroeren, maar ik zoek er een met rolroeren.
Wie kan mij helpen?

Groetjes
Martin

Denk t niet Theo.

Ziet eruit als:

afb8569.jpg

Mag zelfs nog een slag kleiner zijn!

groetjes
Martin

Van die box-Fly bestaan geen tekeningen. De bouwdoos was van een dusdanige kwaliteit dat alles in elkaar klikte. Het enigste wat erbij was aan tekening was een exploded view en enkele kleine detail-tekeningen. Aan de hand van die tekeningen was dat model gemakkelijk te bouwen, en toen was ik nog niet zo slim om alles eerst na te tekenen voordat ik zoiets bouwde.

@theo,

Nou daar ben ik mooi klaar mee dan.........
Wel bouwdozen (nog) verkrijgbaar dan??

@ Alexzzz,

Daar is de foto ook van :lol: :lol: :lol:

Martin

Indien het met Koning-sparta niet lukt dan laat wat weten dan zal ik eens kijken of ik de gegevens van dat model nog allemaal heb. Dit zal alleen moeten wachten to na het weekend, aangezien ik mee moet naar Aspach om daar enkele modellen voor te vliegen voor een winkelier. En ik zal kijken of ik er wat foto's kan maken.

ik heb ook nog een plan liggen van een box fly. Ik heb die jaren geleden van dit plan gebouwd. Als je het nog moest nodig hebben stuur maar een berichtje.

tekening is onderweg, maar het is wel een hele donkere copy, ik hoop dat je er iets mee kan doen. Indien niet, dan neem ik A3 copytjes en moet je maar plakken.

ik heb hem jaren geleden gebouwd van de tekening en ik heb er volgende opmerkingen bij:
- Het is een heel eenvoudig toestel om te bouwen. Romp uit triplex met uitsparingen. Dat is echt stevig.
-ik had hem gemaakt zonder landingsgestel, en met een vleugel uit piepschuim ipv ribben.
-er stond een OS40 FSR op, wat echt heel veel is voor een box-fly. Ik had dan ook wel wat lood in de staart hangen om het zwtp wat op zijn plaats te krijgen. Een goede 4cc is meer dan genoeg, sneller krijg je hem toch nauwelijks (maar ik had toen enkel een 6.5cc).
-Stabilo is uit latjes 6mm dik dacht ik, kies hier balsa voor van een iets hardere soort want dat was bij mij eens gebroken (ik heb die toen vervangen door een volle plank en wat lood uit de staart gehaald)
-de originele ribbenvleugel is niet ingedekt, ik zou dit wel doen aan de voorlijst.
-een box-fly overleeft een mid-air met een puma niet :D

veel plezier ermee en hou ons op de hoogte

Kurt

Hallo Kurt,

Bedankt voor de genomen moeite, ik wacht met spanning af.
Je hoort wel wanneer ik hem binnen heb. :lol: :lol:

Groetjes

Martin

Als je de vleugel uit balsa maakt zou ik hem vanvoor beplanken. Had ik bij mijne 2de ook gedaan omdat bij de eerste de vleugel het begeven had en ik van het begin al vond dat deze niet echt torsie bestand was.
Voor de rest vliegt hij wel leuk.

Daar kan je wel gelijk in hebben, zeker met een wat sterkere motor.
Ik had een vleugel uit piepschuim beplakt met balsa dus dat probleem had ik niet.
De mijne is gesneuveld in een heel spectaculaire midair. We hebben nogal mogen zoeken achter de stukken en radiobesturing uit beide toestellen.

Back