Hoi Jon,
De prijzen van de tekeningen kun je ook vinden op de site van het
NVM. Niet alle tekeningen zijn duur, maar je kunt er vanuit gaan dat de duurdere tekenigen meestal de beste zijn.
In het PDF-bestandje (waarvan de link in mijn vorige bericht staat) kun je ook zien uit hoeveel bladzijden de tekening bestaat, en ook hierbij geldt dat de tekeningen met de meeste bladzijden meestal de beste zijn.
Als voorbeeld, ik heb een keer de tekeningen van de Smit Rotterdam (schaal 1:50) gekocht. Deze bestaat uit 37 bladzijden en kost €89,75 (niet leden prijs), dat lijkt veel geld, maar de tekeningen zijn dan ook perfect (het is bijna een bouwdoos zonder materiaal). Omdat ik eigenlijk liever de Smitwijs Singapore wilde bouwen heb ik later bij het Nationaal Sleepvaartmuseum de tekeningen van de Smitwijs Singapore besteld, dit waren twee werftekeningen en koste me ongeveer €20,-. Ik gebruik nu beide tekeningen door elkaar omdat deze schepen heel veel op elkaar lijken.
Op internet staan zo af en toe weleens tekeningen die je zo kunt downloaden, maar die zijn meestal van matige kwaliteit, en vooral als dit je eerste boot is die je aan de hand van tekeningen gaat bouwen kun je het beste maar met goede tekeningen beginnen

.
Groetjes Danny.
Enne.... van mij hoef je me niet meer met u aan te spreken hoor :wink: .