Tekening vergroten

Discussie in 'Tekeningen' gestart door TITA, 24 okt 2004.

  1. TITA

    TITA In Memoriam

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    892
    Locatie:
    Leeuwarden
    Hallo,

    Ik had een vraag i.v.m. het vergroten van tekeningen. Je ziet ze wel eens in pdf formaat en dan verdeeld in meerdere bladzijden.
    Ik heb zelf Adobe acrobad 4.0, is het hiermee te doen?
    Ik kan er nog niet achterkomen, maar mischien moet het anders gedaan worden, aan programma's komen is geen probleem maar ik wil wel weten welke.

    Groetjes, Hans.
     
  2. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

    In Acrobat de pagina's "uitprinten" en dan print to file kiezen, de bestanden zijn daarna te bewerken/vergroten in Paint het standaardprogje in Windows of andere programmatuur,

    Peter
     
  3. TITA

    TITA In Memoriam

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    892
    Locatie:
    Leeuwarden
    Dit is niet wat ik bedoel, vergroten van tekeningen is geen probleem maar mijn tekening zodanig in pdf te verdelen over verschillende bladzijden.
    Af en toe download ik wel eens een pdf waarvan de tekening in 24 bladzijden zijn verdeeld en als je ze uitprint dan passen ze op elkaar.

    Groetjes, Hans
     
  4. TITA

    TITA In Memoriam

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    892
    Locatie:
    Leeuwarden
    Bedankt voor jullie hulp, maar ik heb de oplossing inmiddels al gevonden.

    Groeten,Hans.
     
  5. Harmpy35

    Harmpy35

    Lid geworden:
    26 aug 2002
    Berichten:
    521
    Locatie:
    Enschede
    Tita,

    Als je een PDF formaat tekening hebt die op ware grote is getekend kun je hem gewoon uitprinten.
    Acrobat verdeelt dan de hele tekening (b.v. A0) in A4-tje's.

    (werkt bij mij tenminste wel)

    suc6
     
  6. TITA

    TITA In Memoriam

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    892
    Locatie:
    Leeuwarden
    Dat is mij wel duidelijk, maar mijn bedoeling is om een tekening in b.v. .dwg zodanig te vergroten dat in pdf meerdere pagina's worden.
    Wat ik inmiddels voor elkaar had is een .dwg in coreldraw in te voeren vergroten en dan per pagina te exporteren naar een aantal .pdf documenten, daarna alle documenten in acrobad samen voegen.
    Dat gaat goed, anders weet ik het niet.

    Groeten, Hans.
     

Deel Deze Pagina