Tekening vleugel Spitfire 2,5 meter (voorzien, bedankt iedereen)

Ik word waarschijnlijk binnenkort eigenaar van een GeeBee R3 maar daar is de vleugel van verloren.
Ik wil er een nieuwe voor bouwen maar voor een R3 is er niks te vinden en een Spitfire komt aardig in de buurt.
Weet iemand een link voor een dergelijke tekening ?
Ik kan het dan zelf wel een beetje schalen
al vast bedankt.

Groeten, Rudi

Laatst bewerkt:
2.5m totale span, of voor één vleugelhelft?

Met een tekenpakket als profili, teken je heel eenvoudig en snel zelf een vleugel.

Ik hoop dat je weet dat GeeBee's absolute gemene rotzakken zijn als het op vliegen aankomt? ;)

Ja, 2,5 meter totale span.
Dat tekenpakket ken ik niet en ik had het idee dat dit heel erg ingewikkeld was.
Kun je dan elke vorm vleugel maken ?
Heb het even op het net bekeken maar ik vind het best ingewikkeld.
De spitfire komt in de buurt maar is het net niet, zou de tekening dan een beetje aan moeten passen.
Wat de vliegeigenschappen betreft van de GeeBee bedoel je volgens mij de R2 en hier gaat het om een R3.
Ook een lastige vlieger maar een grasmaaier vliegt nog erger. (zie mijn fotoalbum)
En ik ben behoorlijk gevorderd dus ik durf het wel aan.
Maar niettemin bedankt voor de waarschuwing.

Groeten, Rudi

Voor een zeer gedetailleerd plan van een Spitfire zie hier:
One Excellent S600 Spitfire Plan!! - RC Groups

Moet je wel nog verschalen naar 2.5 m span.

Als je via profili werkt: ik selecteer steeds een NACA 2412 of iets dergelijks.
Kan je vrij eenvoudig een dxf van maken in profili. Daarna in AutoCad inladen en verschalen naar de juiste koorde. Met offset functie dan gewenste plankdikte erin tekenen. 1/1 afdrukken en op hout kleven.

Groeten,
Kris

Mannen,

Allemaal bedankt voor de input.
Ik heb intussen wat gevonden en de voorgang van het project is weer veilig gesteld.
De GeeBee staat nu in mijn garage dus het feest kan gaan beginnen.
Eerst nog even een Belgische Yak vliegklaar maken en dan is ie aan de beurt

Groeten, Rudi

Back