tekening voor vliegtuigje bij een speed 300 7.2volt

• Topicstarter Topicstarter Bast75
  • Startdatum Startdatum
B

Bast75

Guest
hallo allemaal

ik heb nog een speed300 7.2 volt liggen en daar wil ik iets van balsa omheen bouwen.

iemand een idee wat voor type vliegtuig hier bij past?
en hoe groot deze dan max mag worden?
wel een kistje met rol-funcites natuurlijk.

(zat zelf te denken om de holiday na te bouwen)

groeten,
Barry

Misschien de micro warbird van www.rbckits.com. Die heeft zo nog geen rolroeren maar dat zal niet zo moeilijk te maken zijn.

Robert

Robert van der Weijst zei:
Misschien de micro warbird van www.rbckits.com. Die heeft zo nog geen rolroeren maar dat zal niet zo moeilijk te maken zijn.

Robert

Volgens mij zij deze al een tijdje uit het programma, rolroeren kan maar dan moet je wel ingrijpen in het concept .... (vleugels vastlijmen, die dan niet meer kunnen losschieten bij een onfortuinlijke landing, met gevolg veugeltje kaduuk) ...

@Bast75
Holidaytje nabouwen in balsa kan ... maaaar als je hem bekleed met (glad) folie vliegt hij niet echt lekker meer ....

Ja de micro warbird staat niet meer op de rbc pagina, maar sommigge winkels hebben hem nog wel.

bast75,
Misschien moet je eens plaatjes zoeken van de micro warbird dan krijg je misschien wel ideen, zo moeiijk zit hij niet in elkaar.

RObert

Ik heb effe op het forum verder gezocht naar wat leuke plaatjes.

Een piper in mini formaat is misschien ook wat.
(vleugels max 70cm breed ofzo?)

Moet ik alleen nog effe een voorbeeld van het geraamte vinden.
Het word namelijk mijn eerste totale zelfbouw,
tot nu toe was het altijd Almost Ready to Fly of Ready to fly kistjes.

Jullie horen nog wel wat het uiteindelijk gaat worden :wink:

Groeten.
B

De microwarbird is een echte aanrader voor de sp300/7.2V hoor!

Ik heb de vleugel met stieken bevestigd en rolroeren toegevoegd (hele brede). Met 3lipos een minipylonracer, rollen 4-5x per seconde en zelfs meerdere keren met windkracht 5(vijf :D ) lekker geknuppeld. kan erg goed want met die rolroeren zo groot kan je erg snel reageren. Een Holiday/schuimpje moet het hierbij afleggen. die brak bij mij in 2-en.

Vette actiefoto van mijn warbird staat in de link onderaan :wink:

groeten, Erik

Greatsmallplanes uit Duitsland heeft leuke modellen voor de speed 300:

p51_kart.jpg

cors_kart.jpg

littlesportsterkg.jpg

geebee_f.jpg

bonanz_f.jpg

http://greatsmallplanes.de/shop/images/big/ryan_f.jpg

Kosten zo'n € 35,- per stuk.

ik heb nog een tekening van een graupner mini piper van piepschuim mischien als je daar zelf een spantenplan voor maakt kom je ook een heel eind
75 cm spanwijdte
(moet ik alleen wel eventjes zoeken) een kapot vleugeltje is aanwezig eventueel geschikt om een mal voor de ribben uit te halen

Back