Tekening zwarte zee en of smit rotterdam

• Topicstarter Topicstarter ArieTeunisse
  • Startdatum Startdatum
A

ArieTeunisse

Guest
Hallo beste mensen, even voorstellen.
Ik ben Arie Teunisse 55 jaar en ik wil graag gaan deelnemen aan deze site modelbouw forum. Waarom ik geïnteresseerd ben in deze site is dat ik wil gaan beginnen om voor het eerst een boot te bouwen.het wordt de zwarte zee en/of de Smit Rotterdam. alleen ik heb geen tekeningen, is er iemand die in bezit is van een bouwtekening van een van deze schepen. zo ja zou ik deze dan kunnen krijgen zodat ik kan beginnen met mijn eerste modelbouw.
is er iemand bereid deze te willen opsturen per mail dan hou ik mij graag aanbevolen kan mijn email adres is
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
met de vriendelijke groet Arie Teunisse

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Welkom op het forum, Arie.
In de eerste plaats zou ik je aanraden je email adres te verwijderen, en leden vragen contact met je op te nemen per PB (Persoonlijk Bericht). Door openlijk je email te tonen bestaat het gevaar dat je spam over je heen krijgt.
Je kan je bericht wijzigen door op de edit knop rechts onder te klikken.

Verder ben ik bang dat er weinig mensen zijn die de complete bouwtekeningen van dit soort schepen elektronisch beschikbaar hebben. Meestal zijn het grote tekeningen (A1 of zelfs A0) die je niet zomaar op een pdf-je zet. De meesten zullen deze tekeningen gekocht hebben, en zullen niet staan te trappelen om die "even" voor je te (laten) kopiëren. Ik kan me vergissen, maar dat merk je zelf wel.

Een andere weg is om modelbouwtekeningen te kopen. Een uitgebreide collectie (inclusief de door jou genoemde) vind je bij het NVM tekeningen archief. Dat kost inderdaad geld, maar dat is nou eenmaal inherent aan het uitoefenen van een hobby. En een goede tekening is de basis voor een goed model, naast de vele adviezen die je hier tijdens de bouw kunt krijgen. Met de door jou genoemde slepers is erg veel ervaring op het forum aanwezig, en de meeste bouwers zullen met plezier hun ervaringen met je delen.

Succes ermee verder.

Groet,

Ad

beste Arie,

wat leuk dat je ook gaat modelbouwen,het is een zeer veelzijdige hobby.;)
Ga je echt voor het eerst bouwen?
Heb je ervaring?
mocht je voor het eerst ,zonder ervaring gaan bouwen,dan raad ik je aan om met een bouwpakket te gaan beginnen.:)
alles wat je nodig hebt ,om je eerste model,tot een goed einde te brengen zit erin.
de tekening,bouwbeschrijving,materiaal,beslagset[deze bevat alle kleindelen,zoals reling,patrijspoorten,ankers,schroefas,enzz]
het kost toch best veel tijd en moeite om een mooi model te bouwen,nietwaar?
en het zou zonde zijn,als het een teleurstelling wordt.:(
zit er een modelbouwwinkel bij jou in de buurt?
ga er eens kijken en laat je voorlichten.
ik ben benieuwd:p

reactie

Ad bedankt voor je tip en je reactie op mijn vraag ik weet genoeg.:)
Groet Arie

Back