Tekeningen Veerpont

Hallo,

Ik ben voor een kennis op zoek naar een bouwtekening van een veerpont. Het is de bedoeling om een pont na te bouwen. Helas heb ik geen idee welke werf dit soort schepen bouwt en bij wie ik een tekening zou kunnen vinden. De gangbare leveranciers kunnen over het algemeen ook niet helpen.

1993504220_1999998327_veerpont.jpg

Veerpont_Wijhe.jpg

Ik hoop dat jullie kunnen helpen.

Groeten Arnold

Arnold,

je zou kunnen proberen via een schipper van een (willekeurige) veerpont.
Vaak hebben deze mensen wel iets informatie en heel vaak zijn ze zeer vereerd wanneer je hun schip wilt nabouwen. Voordeel is dat je het origineel kunt bezoeken voor de details.

2e mogelijkheid (heb ik nog niet gecontroleerd) het archief van de NVM, www.modelbouwers.nl

Wim

Goede morgen

Je hebt in limburg bij Venlo in het plaatsje Grubbenvorst een scheepswerf die veel veerponten repareert. Dat weet ik omdat ik er veel langs kwam. maar hoe dat werftje heet weet ik niet. Of je kan proberen bij scheepswerf LUX in Mondorf in duitsland.

sucses met het zoeken want het lijk mij wel leuk met al die nitro auto's erop

tekening veerpont

hallo ik zal je de weg wel wijzen je moet naar het maritien museum rotterdam gaan of bellen want daar hebben ze in het tekening archief een bak met tekeningen van allerlei ponten ,ik weet niet wat je zoekt voor een pont want anders heb ik er nog wel een liggen ik heb namelijk ook al een paar ponten gemaakt(zie scheepsvaart-museum amsterdam)daar staan er 4 van mij dus doe je best mvg m.kwetters

Wil hij een schaalmodel maken van een bestaande pont? of mag er wat fantasie in zitten? Ponten zijn in het algemeen vrij eenvoudig van opzet. Ik denk als je er één uitgebreid fotografeert en die zelf in tekening zet, dat je dan al een heel eind komt.

Heen en weer, heen en weer, heen en weer, heen en weer. De boot is vol. Toe nou mensen, niet meer in de boot stappen. De boot is vol...mensen wees nou verstandig, de boot is vo-ol...

Het is te hopen dat het zo niet afloopt met de pont.

Back