TEKENINGEN

Heren,

Wie kan mij helpen aan een tekening van een Duitse onderzeeboot?
Na een aantal jaren onderzee boten met name de Zwaardvis lijkt het me leuk eens een keer een Duitse sub te maken.

Groet Leo

Volgens mij moet je even rond kijken bij de "from scratch" bouwers, die zitten hier ook op dit forum.
Wat ik zelf zie is dat er veelal met "kits" word gewerkt en ik denk niet dat je zo'n tekening bedoelt.
Er zijn een paar "scratch"bouwers tussen, mischien moet je het bij die proberen.

Hoi Leo,

welkom in de groep! Voor tekeningen zijn er wel een aantal 'bronnen' dus gewoon tekeningen kopen bij (vooral Duitse) leveranciers. Ik denk echter dat je Wiljan (U-kater) even een PB kan sturen. Hij is echt de historische goeroe als het om Duitse U-boten gaat. Zie ook http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=29660. Verder even de korte vraag: heb je de voorkeur voor een bepaald type (XXI/IX/VII etc.)? Voor al deze boten zijn behoorlijk complete boeken beschikbaar, waarin ook zeer complete tekeningen staan. De bouwtekeningen waarin in deze boeken gerefereerd wordt zijn nog steeds te koop. Voorbeeld: http://www.amazon.de/exec/obidos/AS...7483/sr=2-2/ref=sr_2_11_2/303-8846747-4039400
Zo heb ik hier thuis de uitvoering voor type VII (wordt ook door Amazon voor je 'geadviseerd'), en de uitvoering voor type XXI is onderweg...

Greetz,

Jos

Hallo
Auro-Naut had er vroeger één te koop de U45.
want ik heb hem toen gekocht en vergroot.
groetjes

---

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Danny,

Kan ik je ook blij maken met een pdf file van de onderzee boot type XXIII

die staat vol met foto`s en tekeningen en nog veel meer dingen.

laat het maar horen of je het wat vindt.

---

Laatst bewerkt door een moderator:
Oke danny dan heb ik het niet goed gelezen sorry daar voor.

maar als er iemand belangstelling voor heeft dan hoor ik het wel.

succes verder met je bouw projecten.

Hoi Leo,

Ik heb complete tekeningen van de type VII C en van de IX C. Deze zijn al uitvergroot.

Groetjes Douglas.

hallo

is er iemand die tekeningen heeft van een XXII
daar ben ik wel in geinterreseerd

groeten raf

die site anb-online is zeker interessant.
ik wil er een tekening kopen, eens kijken hoe dat gaat werken.
Er staat niks over kopen op de website....

Back