Tekin RS / RS Pro

• Topicstarter Topicstarter mikky32
  • Startdatum Startdatum
M

mikky32

Guest
Maar een topic openen.
Is net zo makkelijk en aangezien er meer en meer Tekin rijders in Nederland komen is het denk ook makkelijk om hier wat setups voor verschillende banen uit te wisselen.

Tevens zal het aantal wel verder groeien na de laatste resultaten op de Snowbirds in de onroad klasse.
Vrijwel alle klasse en pool en bijna alle finales gewonnen.
Barry Baker reed in de mod even met de Tekin, omdat hij te weinig er mee getest had in de mod klasse heeft hij die klasse met een LRP gereden.
Tekin ging ook goed in de Ovaal met daar als enige tegenstander de Mamba Max Pro.

Carsten Madsen ging bij de ETS goed met de Tekin. In de 2de en de 3de finale had hij de snelste ronde.

Setups van de Snowbirds van de winnaars en de teamrijders komen binnen kort online.
Randy Pike is ze op het moment aan het verzamelen.

Is wat makkelijker dan mailen en dan kunnen er meer mensen helpen met de setups.

Dit is mijn huidige setup voor de LRP X11 10,5T
Boost 50
Turbo 5
Turbo delay 0,4
Throttle 5
Turbo ramp 3
Start RPM 2700
Eind RPM 9000
7,4 eind vertanding

Ik ga nu over op
Boost 55 (max)
Turbo 5
Turbo delay 0,4
Turbo Ramp 3
Throttle 5
Start RPM 2000
Eind RPM 7000
8.0 eind vertanding

Ik had een goede acceleratie en een goede top maar ik heb met de V200 ook al een keer op 8.0 gerden en vond hem toen zeer goed gaan in het binnen veld. Ik kwam toen wat top te kort maar nu met de V203 heb ik zelfs een keer 10,4 gereden en had ik nog de hoogste topsnelheid.
Ik had toen mijn begin RPM te hoog staan. de Motor kon zonder de Boost zelf niet veel toeren maken. Daardoor verloor ik onder in iets te veel.
Later met een vertanding van 9,3 gereden met een lagere begin RPM en dat ging beter.
Heb de motor ook al ee keer zwaar vertand maar onde de 7 werd de motor niet echt sneller maar juist trager leek het wel. Voor de top hoef ik het niet te doen om hem zwaarder te zetten.
Heb thuis wat met de Tekin 10,5T motor gespeeld en die is echt een heel stuk sneller dan de LRP X11. in de garage wat getest.
ondergrond is helaas wat te glad maar de Tekin motor was een monster.
Deze word dus mijn motor voor de zac bij Rucphen. Hopelijk weer 10,5T daar met lipo.

Krijg binnen kort de Speedpassion V3. kijken wat die doet.

de tekin RS pro is gewoon super het eerste weekend nadat onze goede vriend mikky 32 me geholpen heeft met het afstellen was het meteen prijs
met mijn 17.5 motor een koers meegedaan (MCM belgie) qualifikatie 3 maal eerste en daarna finale , eerste uigevallen , de 2 daarna ook eerste
dit was een goede training voor het bk 17.5

het weekend daarna met mijn 13.5 was het weer van hetzelfde
gewoon super
maar een goede raad is overdrijf niet met je afstelling anders zal je je motor en regelaar opblazen

mikky als je nog goede setups hebt voor 17.5 en 13.5 laat het maar weten ;)
gr chelle

Is het niet zo dat je voor de stock in principe ook wel af kan met de RS ipv de RS Pro? Enige verschil is volgens mij de fets die erin zitten..... Toch?

de RS kan tot 5.5T en de RSpro ongelimiteerd. Heeft inderdaad met het aantal fets te maken waardoor de RSpro iets minder weerstand heeft. Verder is het gelijkwaardig kwa instellingen en prestaties etc.

Voor modified zou ikzelf een ventilator op het chassis plaatsen die tegen de soldeerpaaltjes blaast (de soldeerpaaltjes fungeren als heatsink). Bij het rijden met een 4.5t met 2s in mijn pro10 (RSpro) werd alles incl. alle bedrading die aan de paaltjes gesoldeerd waren gloeiend heet (motor draden en draden naar de lipo) en toen ik de kap eraf haalde stonk het naar verbrand rubber (omhulsel van de electra draden).

Na het plaatsen van een 25x25 ventilatortje was alles goed onder controleren.

Laatst bewerkt:
de tekin RS pro is gewoon super het eerste weekend nadat onze goede vriend mikky 32 me geholpen heeft met het afstellen was het meteen prijs
met mijn 17.5 motor een koers meegedaan (MCM belgie) qualifikatie 3 maal eerste en daarna finale , eerste uigevallen , de 2 daarna ook eerste
dit was een goede training voor het bk 17.5

het weekend daarna met mijn 13.5 was het weer van hetzelfde
gewoon super
maar een goede raad is overdrijf niet met je afstelling anders zal je je motor en regelaar opblazen

mikky als je nog goede setups hebt voor 17.5 en 13.5 laat het maar weten ;)
gr chelle

Dat is mooi. Fijn te hooren dat het goed gaat.
Laat de anderen ook een keer winnen ;)

Is het niet zo dat je voor de stock in principe ook wel af kan met de RS ipv de RS Pro? Enige verschil is volgens mij de fets die erin zitten..... Toch?

Klopt, wat Alexander al zecht is de RS voor de stock genoeg.
De RS heeft de helft aan fets van wat de Pro heeft en een iets hogere weerstand maar is wel wat lager lichter en goedkoper.
Voor stock ga je net zo hard met de RS als met de Pro. Wil je mod dan is de Pro aan te raden en voor ofroad is de Pro ook beter. Als je bv 9,5T gaat rijden met ofraod word de Pro ook aan geraden.

Randy is momenteel diverse setupsheets op zijn facebook aan het zetten :)

Dankje zal zo eens kijken.

de RS kan tot 5.5T en de RSpro ongelimiteerd. Heeft inderdaad met het aantal fets te maken waardoor de RSpro iets minder weerstand heeft. Verder is het gelijkwaardig kwa instellingen en prestaties etc.

Voor modified zou ikzelf een ventilator op het chassis plaatsen die tegen de soldeerpaaltjes blaast (de soldeerpaaltjes fungeren als heatsink). Bij het rijden met een 4.5t met 2s in mijn pro10 (RSpro) werd alles incl. alle bedrading die aan de paaltjes gesoldeerd waren gloeiend heet (motor draden en draden naar de lipo) en toen ik de kap eraf haalde stonk het naar verbrand rubber (omhulsel van de electra draden).

Na het plaatsen van een 25x25 ventilatortje was alles goed onder controleren.

Zet voor mod ook een 2de condensator er bij of een grotere.
Ik zelf rij stock maar heb er een grotere opgezet. mijn orginele was stuk. de draadjes aan de condensator waren afgebroken. Toen maar een grote er op gezet.

ik heb een 16v 4800uf cap erop zitten:mrgreen:. Maar inderdaad een grotere cap of twee iets kleinere moet je met modified er zeker wel op zetten. De originele 16v330uf tekin cap explodeerde bij mij icm 4.5t en 2s.

ik heb een 16v 4800uf cap erop zitten:mrgreen:. Maar inderdaad een grotere cap of twee iets kleinere moet je met modified er zeker wel op zetten. De originele 16v330uf tekin cap explodeerde bij mij icm 4.5t en 2s.

Hahahah ja die raden ze 2 aan maar ik zou een grote nemen.
Ik heb er nu ook zo iets op zitten.

Heb je dit al op rctech gelezen?
Hey
I will have my setup from the Birds on here later today. I kept playing with a few things and do not have what I ended up with written down. This is for 1/12th 10.5 single cell. TQ and finished 6th after a monumental blowout worthy of Fairtrace recognition. Thanks to everyone at Tekin, the thing was simply insane! I really think there is some left in the setup even as fast as it was, I really don't think I nailed the rollout and Boost settings perfectly, I didn't get on the track till Thursday and had problems my first two runs, just simply ran out of time.

Also for mod, I ran a 4.0T with an RS Pro. I used sensored only mode with a little timing boost and turbo boost. The thing was simply insane, very hard to drive, If i got into the throttle a little too hard corner to corner it would literally lift the front wheels off the racetrack, insane! Never got a clean/trouble free run in quals and qualed 9th, but finished 4th.

Bottom line whether mod or spec Tekin has you covered.

En dan vooral het mod gedeelte. lol

Laatst bewerkt door een moderator:
Emiel, de instellingen zijn zo baan afhankelijk en ook nog eens rijdersgedrag afhankelijk, je kan wel setups hier neerzetten, maar toch moet je die naar je eigen hand zetten omdat ik bijvoorbeeld eerder of later op het gas zal gaan op een baan... Afgelopen weekend (ETS Tsjechië) hadden we alledrie een iets andere setup op de regelaar staan, maar we gingen alledrie goed hard ;)

Emiel, de instellingen zijn zo baan afhankelijk en ook nog eens rijdersgedrag afhankelijk, je kan wel setups hier neerzetten, maar toch moet je die naar je eigen hand zetten omdat ik bijvoorbeeld eerder of later op het gas zal gaan op een baan... Afgelopen weekend (ETS Tsjechië) hadden we alledrie een iets andere setup op de regelaar staan, maar we gingen alledrie goed hard ;)

Klopt maar dan heb je wel een goede begin setup.
Al werkt met deze update vrijwel iedere setup. zelfs een mindere setup gaat erg hard.

Maar het is ook meer bedoeld om elkaar te helpen.
Mocht het je niet lukken dan kun je dat hier vragen.
Ben er mee begonnen omdat ik nogal veel mailtjes krijg met vragen. Nog veel meer uit het buitenland maar die mail ik terug of verwijs ik naar het RCtech forum. Licht er aan of ik ze kan helpen.

Plus is het wel fijn om te weten welke setup een goede uitganspositie is om van uit te gaan.
Ik heb nu verschillende setups getest, helaas met 2 motoren maar, maar kwam er wel achter dat je de regelaar wel mooi naar je hand kunt zetten.
Ik reed indoor met een wat later bleek een outdoor setup voor een grote baan.
Kon daardoor wel zo licht vertanden dat de 10,4 nog loei hard ging. Ook wel eens leuk om te doen. Met de V200 moest ik 7,4 aan houden anders haalde ik de topsnelheid niet ookal stond de turbo op max.

Maar Martijn weet jij Carsten Madsen zijn setup?
Welke setup gebruikte jij?

een goede basis setup heb je nodig anders ben je al verloren voor je begint

(letterlijk en figuurlijk)

de rest moet je natuurlijk zelf zoeken
elke piste is toch anders

Heb net mijn tekin rs in mijn 1:12 gezet en hij gaat als de brandweer met dank aan Eric Mulder en Peter Meurs...thankxx..

groeten

John

Ik rij in de 1:12 met een lrp x12 10.5 en in de stock x-ray t3 met een speedpassion 3.0 13.5 turns..

zal kijken of ik een blauw licht kan vinden ergens..

Groeten

John

Laatst bewerkt:
Hello,

Hoe sluit je het best de kabels aan een RS Pro aan ? Voor zover ik dit kan zien op een foto, een staafje met een slipje in, gaat dat niet zo gemakkelijk. Had beter een staafje met een gaatje in geweest, waar de kabel in kan.
Iemand een voorbeeld (met foto als het kan) ? Alvast bedankt.

Groetjes.

Back