Tekin RX8 direct terug sturen na aflevering door de postbode?

Hallo,

Ik heb een Tekin RX8 besteld met een 2000 Kv motor voor een electro truggy.

Ik wil jullie de volgende email correspondentie niet onthouden:
-----------------------------------------------
Hello

I am about to order a tekin rx8 for a 1/8 scale buggy.

I have heard there are a lot of problems with the ESC and
you guys are now developing a new design with better
durability?

Let me know if I should wait until the problems are
solved.
----------------------------------------------
Menno,

We have been changing a few small things with the ESCs to
compensate for the abuse they are put through but we are not
changing any of the circuitry. More than likely any RX8s out
there will need the durability upgrades once they are
available.
--------------------------------------------------
So you are telling me, i have to send it in (when it breaks) for a durability upgrade?
I suppose this means any RX8 ESC is not durable?
(i already ordered a set by the way)
------------------------------------------------
Not necessarily, there are plenty out there that have been
functioning fine for the last year or so. But if anything
should happen, we can repair it for you. I would rather it
be upgraded immediately so nothing is stressed before the
upgrades are done.
--------------------------------------------------------
So when i receive the ESC i should send it to you so you can upgrade it?
sorry if i misunderstand this.
---------------------------------------------------
That's probably the best thing to do, then it will be brand
new upgraded and you won't have to wonder if anything will
happen.

=========================================
Zo dus dat betekend dus dat wanneer mijn Tekin set uit de USA is aangekomen (met de nodige douane kosten) ik hem meteen weer kan terug sturen om hem te laten aanpassen zodat hij heel blijft.Weer verzendkosten, en wanneer hij terug komt, weer risico op douane kostenIk denk dat ik maar ga rijden tot hij echt stuk is.Wat vinden we hier van?

Sja.. Lijkt me klote om te hebben...

Ik denk dat ik de esc maar zou opsturen, maarja... Ik kan me trouwens niet voorstellen dat je importkosten moet betalen als ie terug komt, das toch geen import?

Volgens mij wel, als je spullen (van waarde) uit de USA laat komen, wat dan ook dan moeten er gewoon weer betaald worden. Mischien is het wel mogelijk om het een en ander gunstig op papier te laten zetten als het terug gestuurd word. Geen factuur erbij, verzending vanaf een particulier, en waarde laag aangeven op de envelop.

Het gaat mij niet zozeer om deze kosten maar om het feit dat ik een nieuwe ESC laat komen vanuit de USA hij eigenlijk meteen weer retour kan om hem wel goed in elkaar te zetten.

Nee repiar, en dat kun je dan weer aangeven aangeven.....
Uiteraard dien je wel het bewijs daarvan te kunnen aantonen ;)

Als je de laatste generatie esc hebt is er niets aan de hand er is een klein ding aangepast namelijk de soldering van de vermogensweerstand deze was loodvrij gesoldeerd en dat is nu aangepast. Als je een rood koelblok hebt heb je 100% zeker de nieuwe generatie deze heeft dit probleem niet meer.

Anyway wij hebben normaliter spare zat liggen van Tekin helaas zijn we er alleen ff doorheen momenteel.

Ja kan ook, maar ik wil RIJDEN en niet electronica over en weer over de grote plas sturen voordat er gereden word. Jammer van zo'n product. Ze hadden wat beter moeten testen voordat ze de spullen op de markt hebben gezet.
Ik heb wel gelezen dat de service goed was mocht er wat zijn maar was van mening dat de kinderziektes er wel uit waren onderhand.

Och wees blij dat je de Mamba Monster V1 & V2 dan niet meegemaakt hebt :)

Anyway zoals ik al zei rood koelblok dont worry je hebt de goede en de kinderziektes zijn eruit wij rijden nu alweer langere tijd met de laatste versie en deze heeft het nodige overleefd. Vergeet het is electronice en dat gaat nou eenmaal eens verrot en of het nou Tekin, Mamba, Ezrun , Lrp of Orion is stuk gaat het. Er zijn zat andere combo's (iets met blauw) die nog regelmatig in rook opgaan :)

Anyway Pm ivm prijzen / shop

Je kan je pakketje ook weigeren. In dat geval word hij teruggezonden naar de afzender. En je winkel hem dus kan update? En alsnog opsturen.

Ik heb dit weleens gehad met een pakketje uit Duitsland. Toen er een verkeerd pakketje gestuurd werd en ik op tijd door de winkel op de hoogte werd gesteld. Hier zaten verder geen douane kosten aan verbonden omdat het een eu land is maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat je douane kosten moet betalen voor een pakketje die je weigert. ;)

Al was het geen rode koelblok dan nog niet veel aan de hand als het maar de laatste batch is en niet een uit de stoffige voorraad van de shop waar je hem besteld hebt. Als je in de US besteld dan is oa bij Impakt zeker dat je de laatste versie hebt.

het zal de laatste versie wel zijn maar als ik de email lees dan zegt hij dat ik hem meteen terug moet sturen. Hij heeft het niet over verschillende versies.
Ik ga er gewoon mee rijden en als hij kapot gaat stuur ik hem alsnog terug.

da's de reden waarom ik liever een euro meer betaal voor materiaal dat ik hier koop :) (en ja, er is ook de uitzondering op de regel, ik betaal ook geen 300 euro voor een 5S lipo als ze bij HK maar 60 euro kosten)

maar elektronica etc... ;)

Ja wat had jij dan aan willen schaffen voor een 1/8? Die Tekin word al beschouwd als goede electronica. De andere merken van de 1/8 brushless setjes hebben ook problemen als je het zo leest.
Dus wat had jij hier willen kopen inplaats dan?

Het jammere is dat er sensored weinig (goede) alternatieven zijn. Als je sensorloos wilt zijn goede alternatieven Castle, Orion maar .. de Tekin is en blijft toch wel 1 van de beste regelaars & motoren. Over dat Blue is worse ding zal ik het maar niet hebben alhoewel de regelaar zeer goed is icm Tekin T8 motor (max 4S).

Don't worry. Ik rij nog steeds met een van de eerste versie en flink mishandeld (lees flink gereden op comp. niveau) de boel is nog steeds heel.......................(ff afkloppen)

Ik ben er i.i.g. zeer tevreden mee, nog steeds en inderdaad de service van tekin is perfect, zeker via Impakt.

Mijn advies: gewoon eropzetten en rijden, zoals jezelf zegt kan je hem altijd nog terugsturen mocht hij kapot gaan.

Succes, post hem anders even met foto als hij binnen is, misschien kunnen we er nog e.e.a. uit opmaken.

Gaat me niet zozeer om wat je koopt, gewoon dat ik persoonlijk prefereer om zo'n zaken niet in de US te kopen, maar dichter bij huis :)

Tekin haal je gewoon bij IN-Racing in Duitsland, knalt hij erdoor dan gaat die van mij gewoon terug naar daar.

Is zijn probleem dan, ik stuur geen spul naar de andere kant van de wereld.:mrgreen:

Dat blauwe ding is echt geen competitie voor Tekin.

Back