Tekno SCT410 4x4 shortcourse

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Auto-G, 14 jan 2013.

  1. Kimo

    Kimo

    Lid geworden:
    10 jan 2013
    Berichten:
    123
    Locatie:
    Beerse
    Heb ik nog geen last mee gehad.
     
  2. Kimo

    Kimo

    Lid geworden:
    10 jan 2013
    Berichten:
    123
    Locatie:
    Beerse
    Net nieuw setje in de bestelling om mijn veren opnieuw te bouwen. Ik ga ze bouwen zoals op het filmpje op youtube Kurtje, dat zag er netjes en goed uit... Green slime is ondertussen al binnen.
    Volgende week ga ik trouwens geregeld rijden in Arendonk. Als er iemand zich geroepen voelt om ons te vergezellen. :)
     
  3. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Volgende week moet ik nog werken, erna heb ik 3 weken verlof. Dus kan ik zeker eens gaan rijden...

    Morgen en overmorgen zitten we in Merchtem. Zondag is clubkoers en morgen beetje trainen :) Dus wie zin heeft!
     
  4. Gies

    Gies

    Lid geworden:
    24 dec 2009
    Berichten:
    1.805
    Locatie:
    Zuid-Oost Brabant
    Ik ben herstellende van een meniscus operatie zoals je al weet, maar kan al redelijk lopen, dus volgende week heb ik wel zin om ook af te komen naar Arendonk.
     
  5. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Inderdaad Gies spoedig herstel!

    Hopelijk zien we je dan in Arendonk :)
     
  6. gdw1963

    gdw1963

    Lid geworden:
    6 jun 2011
    Berichten:
    262
    Locatie:
    Helmond
    Dam kom je morgen (zondag) toch lekker naar de Mach-One ;) gewoon paar rondjes "trainen"....
     
  7. Gies

    Gies

    Lid geworden:
    24 dec 2009
    Berichten:
    1.805
    Locatie:
    Zuid-Oost Brabant
    Vanmiddag denk ik met de fiets (licht verzetje), maar morgen Mont Ventoux (op TV).
     
  8. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Vandaag weer een leuke clubrace op het circuit van BPT in Merchtem.

    Vond wel in de namiddag dat de SC steeds meer met de neus naar beneden begon te springen. Was niet zo plezant lol Ik zag dit trouwens bij meerdere SC opkomen :(
     
  9. Paultje040

    Paultje040

    Lid geworden:
    24 nov 2011
    Berichten:
    520
    Locatie:
    Eindhoven
    Bedoel je dan specifiek de Tekno's die met de neus omlaag sprongen? Of ook andere merken
     
  10. Gies

    Gies

    Lid geworden:
    24 dec 2009
    Berichten:
    1.805
    Locatie:
    Zuid-Oost Brabant
    Ik heb hetzelfde probleem gehad.
    Ik kan het mishebben, maar volgens mij slaat ie bij grote sprongen achter met het chassis tegen de grond, en daardoor gaat ie dan nosediven.
    Je kan er dikkere olie in doen en misschien hardere veren.
    Ik heb dat allebei gedaan en dan nog es andere pistons met minder gaatjes, en ik heb er dus geen last meer van.
     
  11. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Ik had al dikkere olie erin en ook hardere veren lol :) Kan nog wel een stap harder gaan.

    Piston heb ik nog steeds standaard zitten, omdat de wegligging echt wel goed is voor de rest. Op BPT scheelde het bij mij persoonlijk net 1 seconde tussen de Tekno en mijn XB4 vandaag.

    Op naar clubkoers Arendonk volgend weekend :)
     
  12. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Bij mij ook, maar in het voordeel van de tekno lol. Had met de xb4 geen grip door versleten bandjes.

    Trage limburgers vandaag 1 en 2 met de shortcourse lol :).
    Ook bewezen dat een tekno sct410 op 3 banden snel zat is. Halve band eraf gevlogen in de laatste finale :p.
     
  13. Auto-G

    Auto-G

    Lid geworden:
    26 feb 2011
    Berichten:
    1.064
    Even een tijdje niet gekeken op het forum zijn er toch ineens wat teknos bij gekomen... :D
    Lijkt me mooi als dat nog wat gaat worden met Tekno hier in nederland, gezien dit hun eerste lijn voertuigen is mogen we in de toekomst nog veel verwachten denkik...

    Ben benieuwd wat hier nu het gevoel/oordeel over de kwaliteit is
    De driveshafts??? ook gelezen is dit echt opgelost door de alu variant te plaatsen?
    Gies reed/rij jij met alle braces toen je daar problemen mee kreeg?

    Wat betreft de shocks zou je zeggen daar heeft tekno zelf de minste ervaring mee, echter had ik eigenlijk aleen positieve dingen gelezen erover..
    Enige opvallende was dat je iedereen bezig hoort over kyosho veren die blijkbaar nog wel eens gebruikt worden.

    Tevens geluid van de auto zal je nooit verminderen met een stalen spur, sterker nog heeft echt aleen maar nadelen en je hebt al mod 1 in een 1/10 die toch aardig soepel moet zijn.
    Zelfde geld voor de meeste 1/8 modellen. Tenzij je traktion drive oid gebruikt is het een downgrade.
    Grts
     
  14. Gies

    Gies

    Lid geworden:
    24 dec 2009
    Berichten:
    1.805
    Locatie:
    Zuid-Oost Brabant
    Ik heb wel een voorste driveshaft krom gereden, maar dat was van de buggie (EB 48 )maar daar heb ik een paar foute sprongen mee gemaakt op een 1/8 circuit, en dat was de alu-versie, dus niet gek dat ie krom ging.
    Ik reed toen met alle braces erop, doe ik altijd op kunstgras, op klei rijdt ik met alleen de voorste brace.
    Zo krom was ie nou ook weer niet, ik rijdt er nog steeds mee, maar wel inmiddels een nieuwe besteld.
    Ik heb alle hardheden in veren gekocht van Tekno, en ik heb geen klachten, dus geen behoefte aan Kyosho-veren.
    Wel heb ik de 8 x 1.3 pistons van Kyosho gemonteerd, om doorslaan tot op de bodem te voorkomen, dit werkt super.
    Trouwens Tekno autos zijn nu ook te bestellen via www.RCSPEEDSHOP.nl
     
    Laatst bewerkt: 23 jul 2013
  15. Auto-G

    Auto-G

    Lid geworden:
    26 feb 2011
    Berichten:
    1.064
    Bedankt voor je antwoord en uitleg helder :D
    Grts
     
  16. RC-Muppet

    RC-Muppet

    Lid geworden:
    6 jul 2012
    Berichten:
    83
    Locatie:
    Provincie Utrecht
    Ik heb de auto SCT410 van Panoralix overgenomen. Erg mooi! Welke vertanding gebruiken jullie voor bv Bergschehoek? Motor Tekin Pro4 4600kv
     
  17. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Ik rij meestal op de banen van Merchtem en Orra op een 15T met de 4700kv hobbywing motor.
     
  18. Gies

    Gies

    Lid geworden:
    24 dec 2009
    Berichten:
    1.805
    Locatie:
    Zuid-Oost Brabant
    Ik rijdt nu dezelfde auto en motor als jij, ook toevallig.
    Ik rijdt op Bergschenhoek met een 14, maar dit is erg persoonlijk.
    Ik zie bijv. Kurtje met een grotere pinion rijden, en hij gaat prima (houdt em maar es bij).
    Gewoon verschillende pinions aanschaffen en uitproberen.

    Trouwens sinds kort is de SCT410 kit uit voorraad leverbaar bij RCSPEEDSHOP, tevens veel onderdelen.
     
  19. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Ik heb dezelfde setup als Kurt en heb 13 en 14T geprobeerd maar kwam duidelijk snelheid te kort.
    rij dus ook met een 15T.
     
  20. RC-Muppet

    RC-Muppet

    Lid geworden:
    6 jul 2012
    Berichten:
    83
    Locatie:
    Provincie Utrecht
    Eigen electronica ingebouwd, Savox servo, Ace 1015 paste niet ivm koelribben, Hobbywing Xerun SCT en Tekin 4600. Top auto. Zoals eerder al gezegd erg degelijk. Wellicht ga ik de gekleurde draden nog een keer vervangen. het werkt perfect mar zwarte bedrading is veel strakker
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015

Deel Deze Pagina