Telebee gyro drift, mogelijk een oplossing gevonden.

• Topicstarter Topicstarter Lainke
  • Startdatum Startdatum
L

Lainke

Guest
Hoi,

Ik heb dus een wegdriftende gyro, op mijn dragonfly blijft die dus weg stabiel staan in HH maar op mijn trex drift die telkens weg, nu was ik aan het denken over het volgende:

Setup:

Telebee gyro met een GWS NARO STD servo

Nu ga ik de servo vervangen door een Futaba S3110 servo die dus snelle is dan men GWS en als ik nu de ball bearing dichter tegen het servomiddelpunt zet en de servo rechtstreeks aan de stang van men tailblades maar met een korte baal link, zo dat driften dan niet weg zijn? Normaal gaat men gain dan ook hoger staan omdat ik korter op dat middelpunt zit dan.

Wie weet het?

Dat driften van die Telebee heeft niks met servosnelheid the maken. En goede mechanische setup is zowieso belangrijk en je ballink moet zo'n 5mm uit het centrum van de servo as zitten.

Ik heb een Hitec 65 en een GWS naro FH/BB op de Telebee gehad en het driften bleef gelijk. Dit zit hem gewoon in die gyro en zul je met de trim moeten wegwerken.

Als je een echt stabiele staart wil moet je een Futaba GY 401 nemen.

Ik heb zelf ook de telebee gyro en na proberen van meerdere servo's bleek de GWS het toch het beste te doen.
Driften ligt inderdaad niet aan je servo (tenzij ie kapot is) maar aan je setup, heb je je gyro goed afgesteld?
Ik heb trouwens wel de stuurstang uit het clipje gehaald omdat dat veel te veel weerstand gaf, en vervolgens servo naar achteren om te voorkomen dat de stuurstang doorbuigt en voor het zwaartepunt.
Kan ff de site niet vinden met instructie dus dan zelf maar even kort uitleggen:
Zet al je trims, subtrims en mixers neutraal/uit, al je hevels recht.
Zet de gyro in standard mode en kijk of ie drift, stel Mechanisch (stuurstang verlengen/verkorten) af tot hij niet meer drift.
Ga naar Heading hold mode, en gebruik trim op je zender om af te stellen tot ie niet meer drift.
Zet je gain zo hoog mogelijk, als de staart gaat zwabberen staat de gain te hoog en bij te lage gain blijft je staart niet goed staan.
Succes ermee

Back