telefoondraad als verlichtingsnoer gebruiken

Ik ben bezig met een trailer te bouwen.Nu moet daar ook verlichting in.Kan ik daar telefoonsnoertjes voor gebruiken?De telefoonkabel strip ik dan tot ik de dunnere draardjes heb.Ik weet het ze zijn stug(heel dun koperdraad),maar is dat voldoende om er een electrisch stroompje door te laten gaan?Ik heb het dan over 9.6 V.
gr Marcel

Dat lig aan het verbruik van de verlichting
Dus aan de amperage die je door dat betreffende kabeltje heen stuurt
spanning is niet het meeste wat hier speelt want bijde telefoon staan veel hogere spanningen
opkabel die u dus waarschijnlijk gaat strippen

Dat lig aan het verbruik van de verlichting
Dus aan de amperage die je door dat betreffende kabeltje heen stuurt
spanning is niet het meeste wat hier speelt want bijde telefoon staan veel hogere spanningen
opkabel die u dus waarschijnlijk gaat strippen

Als u ledjes gebruikt heeft u het beste resultaat,het meeste licht en de minste stroom verbruik wel serie schakellen
francois

Er gaat ongeveer 9.6V 1000 mAh door het kabeltje.Er komen hele kleine lampjes in die 8-14V kunnen hebben.Kan dit?

En alstublieft zeg tegen mij maar gewoon 'je',anders voel ik me zo oud.

het beste voor iut te rekenen is totale spanning min 1.7v per led delen door0.01A
francois

1 Ampere (1000mA) door telefoon draad kan wel maar dan moeten de draaden niet te lang worden. Het probleem is dat er dan teveel spanning over de draad verloren zal gaan waardoor de lampjes minder fel zullen oplichten. Wanneer je de draadlengte tot een meter of zo beperkt zal je geen problemen hebben.

Back