Telemetrie Futaba Hobbywing S-Bus2 sensor

Ik heb deze sensor op mijn zender aangemeld en krijg een ID nummer. Als ik nu nieuwe sensor aanmeld, wel een Hobbywing S-Bus2 sensor, krijg ik dan een andere ID of weer dezelfde. Oftewel heeft elke sensor een eigen ID of bepaald het type sensor de toegewezen ID?

Bij een modelbouwzaak heb ik deze sensor aangeschaft en ik krijg hem niet aan de praat. Na veel heen en weer gemail deze, in mijn ogen defecte, sensor terug gestuurd en een “nieuwe” ontvangen. In deze “nieuwe” sensor stonden alle instellingen al correct en bij het aanmelden kreeg ik hetzelfde ID als van de sensor die ik terug gestuurd had. Mijn vermoeden is dus dat ik de oude terug heb gekregen maar weet het niet zeker. Wat wel zeker is dat deze ook niet werkt.
Ik kan wel alle instellingen van de ESC met behulp van de programmeerbox en PC instellen, dus volgens mij werkt de telemetrie uitgang wel.
Bedankt alvast weer voor het meedenken.

update: op Helifreak las ik een topic dat er een oudere firmware versie op de HW gezet moet worden om de sensor te laten werken. En dat klopt dus. Problem solved.

Laatst bewerkt:
Back