telemetry

Weet iemand waar telemetry systemen te krijgen zijn waarmee je op de grond de snelheid van het vliegtuig kunt aflezen?
Er zijn systemen die gebruik maken van een labtop. Die bedoel ik niet.
Ik heb het ooit gezien op het web. Maar ik weet het adres niet meer!
bedankt alvast

Holly :wc: dit is mooi zeg.

screenshot.JPG

http://www.eagletreesystems.com/Product_Info.htm

Toevallig kwam ik laatst op rcuniverse een review tegen van een zeer compleet telemetry-systeem (wel in combinatie met een laptop)
http://www.rcuniverse.com/magazine/article_display.cfm?article_id=317

image001.jpg

image015.jpg

image017.jpg

Code:
Voltage Sensor 0-30V, ~ 30mv resolution

RPM Sensor 500-39,680 RPM ~39 RPM resolution

Indicated Airspeed 10-290mph, with ~.5mph resolution at greater than 25mph

Altitude 0-30,000 feet, ~ 8ft resolution

Temperature 1 & 2 30-1875 degrees F, ~ 0.5 deg F resolution

Ambient Temp -102 – 302 degrees, 0.5 resolution

Current Up to 100 amps

I/O 1 & 2 0-5V, ~ 5mv resolution
:P :P
Alleen de instap-prijs van $ 749.95 viel een beetje tegen. :sad:

Ik heb een setje van de Conrad. Ze hebben allerlij sensoren voor snelheid, toerental, temperatuur, hoogte etc.
Ik heb alleen hun zend/ontvangst modules staan vervloeken met een bereik van 10 meter. Na vervanging door een professioneel setje met wat extra electronica had ik het werkend.

Ook de software is heel mooi, je kunt je paneel geheel naar je smaak inrichten.

Probleem is alleen dat je een vaste teammaat moet hebben die dat kan lezen en kan vertalen tot info om je auto verder af te stellen.

Ik kan het bij Conrad niet vinden! Heeft het een bepaalde naam?
Jan

Roelof zei:
Ik heb een setje van de Conrad. Ze hebben allerlij sensoren voor snelheid, toerental, temperatuur, hoogte etc.
Ik heb alleen hun zend/ontvangst modules staan vervloeken met een bereik van 10 meter. Na vervanging door een professioneel setje met wat extra electronica had ik het werkend.

Ook de software is heel mooi, je kunt je paneel geheel naar je smaak inrichten.

Probleem is alleen dat je een vaste teammaat moet hebben die dat kan lezen en kan vertalen tot info om je auto verder af te stellen.

Ze verkopen het nu alleen nog maar voor hun weerstation maar zo'n 6 jaar terug hadden ze een hele set voor de modelbouw.

Hier toen mijn set:
tel.jpg

txrx.jpg

speed.jpg

Er is nu bij PKracing in Dordt een telemetrie set te koop. Bedoeld voor auto,s misschien ook te gebruiken voor andere doeleinden. Ik kopieer even de gegevens ervan:
CAR DATA RECORDER KIT
Data recorder voor auto's. Deze unit bestaat uit een recorder welke in de auto gemonteerd wordt, en met behulp van diverse meegeleverde sensoren en aansluitingen diverse variabelen meet en opslaat in zijn geheugen. Via een meegeleverde interface set kunnen deze gegevens na het rijden in een computer opgeslagen worden, en via het bijbehorende programma afgelezen en geinterpreteerd worden. Gemeten kunnen worden: stuur en gas bewegingen, ontvanger accu spanning, stoorpulsjes, toerental (en daarmee de snelheid van de auto) en temperatuur. wat de unit wel of niet moet meten kan ook geprogrammeerd worden via de computer interface. Ook het aantal metingen per tijdseenheid kan ingesteld worden. Optioneel is een sensor kit voor elektro auto's te verkrijgen, waarmee dan ook nog de rijaccu spanning en Amperage gemeten kan worden. Ook het aantal metingen per tijdseenheid kan ingesteld worden.

Kosten: 159 euro's. Eventueel uit te breiden met:

CURRENT/VOLTAGE SENSOR KIT for CDR
Optionele sensor kit voor de Data recorder waarmee van elektro auto's de spanning en amperage gelogd kan worden
.

Kosten: 45 euro's

Heb overigens geen aandelen...

De prijs is in ieder geval een stuk interessanter :lol:
Jammer alleen dat je niet tijdens het rijden of vliegen de metingen kan uitlezen. :sad:

Ik was in Dortmund op de messe.
Bij de ELV verkopen ze nu een zeer betaalbare telemetry set.
Type VAT 300
Uit te breiden met een snelheidsmeting.

www.elv.de

heeft iemand ervaring met deze set?
Vr.gr,
Jan

Back