Okt 2019 was de laatste beweging, toen in de opslag. Nu Aug 2024 weer uit het stof gehaald om verder te gaan met dit model. Tevens een nieuw project besteld, OoCre Ulises Remolcador 1:30 Toch maar eens een bouwdoos proberen, naast de scratchbouw Temi IV IMG_20191019_162154486 door Knootje geplaatst op 23 okt 2019 om 19:56 20240826_170923 door Knootje geplaatst op 26 aug 2024 om 17:18 Images door Knootje geplaatst op 26 aug 2024 om 17:30
Kees, Je had gewoon door kunnen gaan in je oude postings. In 2019 vroeg je om foto's van dit schip. Heb je een aantal gestuurd, maar daarna geen reactie meer gezien. https://www.modelbouwforum.nl/threads/fotos-van-de-a828-hercules-temi-iv.268096/#post-3989668 Ga je dit model nog af maken? In ieder geval succes ermee! Gr. Klaas.
Hallo Klaas, kwam dat oude bericht weer tegen vandaar deze posting, heb je foto's ontvangen en opgeslagen. Door een zij sprong in hobby's raakte de scheepsbouw even uit zicht, maar ga deze zeker nu gebruiken om de Temi verder te bouwen, hoewel af maken zal lastig worden i.v.m. de details die je niet helder ziet. Ook krijg ik een nieuw project er naast.
Update 20240904_155849 door Knootje geplaatst op 4 sep 2024 om 16:36 Ook is de Ulises binnen en een begin gemaakt, weet niet of daar een bouwverslag van komt. Is al voldoende van op dit forum denk ik.
Wedden dat je het niet kunt laten? En dat hoeft ook niet, want jouw bouwverslagen zijn veel te leuk en interessant om te volgen. Dus doe vooral!
Het leuke van bouwverslagen vind ik altijd om te zien hoe anderen bouwen en oplossingen vinden. Mijn ervaring bij het schrijven van een bouwverslag is dat de reacties je aan het denken zetten waardoor het resultaat beter wordt. En het werkt ook als een soort uitdaging om iets werkend te maken i.p.v. statisch, zoals verlichting en radar. Voor mij brengt het ook structuur aan in de manier van werken en op het eind heb je een mooie beschrijving van het hele proces. Ook heb ik gezien dat bouwers hun schrijfstijl verbeterden. Ook daarin geldt; oefening baart kunst. Maar net als bij het bouwen kost het (vooral in het begin) wel enige moeite. En ben het met de vorige schrijver eens. Gewoon doen! Succes ermee! Gr. Klaas.
Ok, maar zal ik dan de Ulises in een aparte post plaatsen? Nu even wat aanvullingen aan de Temi. Lucht happers gevonden en geplaats, zie nu dat ik niet helemaal de tekening gevolgd hebt met bouwen. Vrijheid van de kunstenaar zal ik maar zeggen 20240904_155842 door Knootje geplaatst op 6 sep 2024 om 17:59 Masten van plastic voldoen ook niet, zal proberen om dit in messing te maken, later meer hier over
Kees, Je bent volgens mij het best af met van elk schip een apart bouwverslag. Voor jou is het qua opzet even wat meer werk, maar voor de lezers en ook jezelf veel overzichtelijker. Alle info qua model blijft bij elkaar, wat gemakkelijker leest en je kunt gemakkelijker iets terug zoeken. Om maar iets te noemen; Zelf heb ik meer met werkschepen als historische modellen. Ontzettend knap hoe ze vroeger met de middelen die er toen waren een schip konden bouwen, maar op één of andere manier heb ik er niets mee. Kijk voor je masten eens wat er voorhanden is. En wat je precies wilt. Ik ben een soort knopendoos-bouwer en heb door de jaren heen spullen verzameld, die op termijn wel ergens voor gebruikt konden worden. Voor mijn 1:50 coastertje heb ik een tripod mast gemaakt van breipennen. De dikke poten van 8 mm plastic en de dunne van een 4 mm alu breinaald. De dikke breinaald was iets te kort en heb ik benedendeks opgelengd met 2,5 mm RVS rond. Boven zit de boel vast met een M2-boutje. De andere verbindingen met 1 mm RVS rond paspennetjes en gelijmd met CA-lijm. De giek is van een stukje rond, dat ik bij de bloemist heb gebietst. De lummel aan de giek gemaakt van een afgedankte passer. Een ander deel van de passerpoot zit achter in de romp gelijmd als basis om de roerhak aan vast te schroeven. De bouw van dit scheepje vastgelegd in een bouwverslag (zie link). Succes verder met de bouw van Temi IV. Gr. Klaas. https://www.modelbouwforum.nl/threads/multiknikspant-coastertje.229450/
Klaas, zelf ben ook zo'n bouwer met ditjes en datjes. Die luchthappers zag ik toch niet gemaakt vandaar de aankoop Maar hiernaast wilde ik een bouwdoos ervaring van de Ulises, die ik in een ander draadje open.