TEMP van LIPO

Vroeger voelde ik aan de LIPO na vliegen of hij erg warm was of niet maar ik heb sinds kort een leuk hebbe dingentje om zeer naukeurig de temperatuur van o.a je LIPOs te meten (na het vliegen).
Wat is eigenlijk een max temp of veilige temp om zoveel mogelijk je LIPO te sparen.
Ja zo laag mogelijk maar wat is toelaatbaar.
Op moment daar ik met hogere spanning (meer cellen) dan hogere Amp vlieg worden voor mijn gevoel de LIPOS nu veel minder warm namelijk 50 Graden.

TN004.jpg
 
Ik heb meende ik bij het electro auto;s, een stukje neergezet, een sticky, over hoe warm alles mag worden.... kijk daar eens in.. Staat ook de lipo beschreven...
 
hier Although not always true, a rule of thumb is:
Hot motor, cool controller, cool batteries = undergeared
Cool motor, hot controller, hot batteries = overgeared
Warm motor, warm controller, warm batteries = happy components

Hot, warm, and cool vary as well, so here's another general rule:
Hot for a motor = generally over 160F (71C)
Hot for a controller = generally over 150F (66C)(or "thermal" range for the controller)
Hot for batteries = generally over 150F (66C) for nimh, 130F (54C) for lipo
Warm for a motor = generally 100F (38C) through 150F (66C)
Warm for a controller = generally 100F (38C) through 130F (54C)
Warm for batteries = generally 100F (38C) through 130F (54C) for nimh, ambient temp through 120F (49C) for lipo
Cool for all components = generally ambient temp and up to 10 degrees F (5.6C) m
 
Back
Top