Temperatuur nitro motor

hallo moe je de temperatuur van je nitro motor boven om de cilinderkop meten of middenin bij de gloeiplug

ik heb een 4,1 cc force motor Cilinderkop is behoorlijk hoor ong 4/5 cm

Allebei fout; de ideale temperaturen voor een motor variëren van merk tot merk. Er zijn Kyosho motortjes die zelfs het best lopen bij temperaturen rond de 200 graden.

EDIT: Ik zie net dat Sebazzz het had over de Savage 4.6; dan heeft hij natuurlijk wel gelijk. 135 graden is een goed mikpunt voor die motoren.

Maar pin je nu niet te veel vast aan de temperatuur want dat verschilt per motor maar ook het uitlaatsysteem kan er veel invloed op hebben tot wel 25 graden verschil heb ik gemerkt.

Yup, ben het met Roelof eens, had eerst een holle pijp, gaf 102 graden, icm een LRP .28, nu heb ik een getunde HN truggy pijp erop, en mn temp ligt ineens tegen de 130...

Allebei fout; de ideale temperaturen voor een motor variëren van merk tot merk. Er zijn Kyosho motortjes die zelfs het best lopen bij temperaturen rond de 200 graden.

Niet overdrijven Sander. We hebben wel eens kyosho motoren gezien die 200 graden werden maar ze liepen niet ideaal.
Het gaf alleen aan dat het best goede motoren zijn , want na afkoeling startte hij zo weer.

Ik ben het wel met Roelof eens dat je je niet blind moet starten op de temperatuur. Luister naar de motor en als die goed klinkt en er komt genoeg rook uit de uitlaat (dit verschilt ook met wat voor brandstof je gebruikt) dan zal hij aardig goed staan.

M.v.g. Mark

Ik ben het wel met Roelof eens dat je je niet blind moet starten op de temperatuur. Luister naar de motor en als die goed klinkt en er komt genoeg rook uit de uitlaat (dit verschilt ook met wat voor brandstof je gebruikt) dan zal hij aardig goed staan.

M.v.g. Mark

De enige echt goede opmerking... Performance van een motor meet je niet adhv temperatuur, dit is alleen een controle om zodoende de motor / gloeiplug heel te houden. Je zal moeten kijken bij welke setting je het beste resultaat (bv in rondetijden) haalt, dat kan zelfs nog weer verschillen per baan of plek waar je rijdt.
Het is idd belangrijk om goede brandstof te gebruiken, het liefs een "vettige" zodat je altijd goed kan zien alsof een motor wat aan de rijke of arme kant staat.

okeej en als ik nou 16% car brandstof koop van tornado

en ik heb hier thuis nog vol synt olie van valvoline voor in de crossmotor

kan ik daar extra mee smeren?

Er zijn weinig oliën die zich met methanol vermengen en naast dat kunnen ook oliën met elkaar vloeken.

Back