Temperatuur van een nosram motor

Onlangs wou ik mijn Vaterra voorzien van een vintage motor,
Daar ik nog een aantal oude Nosram motors liggen lag de keuze voor de hand.

Nosram Tornado SS3 12x2
Nosram Vision 17x2
Nosram Tornado SS4
Nosram Vision 10x2

Welke motor ik ook plaatste met welke verhouding ook,
Mijn temperatuur van de motor schoot de hoogte in?
135° graden was de hoogst gemeten temperatuur.

Kan er mij iemand vertellen wat de oorzaak zou kunnen zijn?
Is er iemand die ervaring heeft met Nosram motors?

Of zou het kunnen dat bij Vaterra de motor verticaal ligt en dat de oorzaak zou kunnen zijn?
Bij mijn HPI wagen ligt de motor horizontaal en daar blijft de temperatuur ok.

Graag wat goede raad.
Vriendelijke groeten
Vincent

 
Je motor ligt dus gewoon horizontaal maar in de lengte van de auto.....

Ik denk dat de temperatuur meer te maken heeft met de vertanding van je model. Je HPI is lichter vertand. Of de Vaterra is een stuk zwaarder? Wat voor modellen zijn het.
 
Je motor ligt dus gewoon horizontaal maar in de lengte van de auto.....

Ik denk dat de temperatuur meer te maken heeft met de vertanding van je model. Je HPI is lichter vertand. Of de Vaterra is een stuk zwaarder? Wat voor modellen zijn het.
De verhouding is 22/ 77
maar ook met 24/77 , 25/77 , 30/77
De temperatuur bleef telkens boven de 100°

Nu plaatste ik een Brushless Tazer 3300KV
En ook nog een Brushed 15T Dynamite en de problemen zijn weg.
Enkel met de Nosram motoren wil het maar niet lukken?

modellen Vaterra Corvette & Camaro
 
Je bent qua verhouding dus alleen maar zwaarder gegaan......

Logisch dat de boel alleen maar warmer is geworden....

Een brushed 540 (36mm) motor heeft bij lange na niet het vermogen van zelfs de simpelste brushless 24mm motor laat staan een 36mm motor.

Als je dat in het verleden vaker hebt gedaan is de kans groot dat je de magneten in de motoren te warm hebt gestookt waardoor de magneetkracht is afgenomen , met als gevolg dat je de motor hebt veranderd in een klein straalkacheltje.
 
Back
Top