Heb reeds vele motoren ingelopen en versleten (vooral vliegtuigmotoren dan) en voel me nog steeds geen deskundoloog wegens gebrek aan feedback; ik heb nog wat vragen waarvoor ik met de zoekfunctie en google niet 123 een antwoord kon vinden
Hoeveel klemming behoort een nitro motor te hebben na inlopen? kun je deze (zonder plug) door z'n TDP duwen of niet ? Bij een nieuwe motor is dat zonder voorverwarmen vrijwel onmogelijk
Wat zijn grosso modo de temperaturen voor iedere fase bij 20C buitentemp voor een .12 motor? Ik heb wat bijgehouden de laatste keer, en ik hoor graag van jullie of dit normaal is. Motor is een standaard 3P type, geen racemonster :
Inlopen
Hoeveel klemming behoort een nitro motor te hebben na inlopen? kun je deze (zonder plug) door z'n TDP duwen of niet ? Bij een nieuwe motor is dat zonder voorverwarmen vrijwel onmogelijk
Wat zijn grosso modo de temperaturen voor iedere fase bij 20C buitentemp voor een .12 motor? Ik heb wat bijgehouden de laatste keer, en ik hoor graag van jullie of dit normaal is. Motor is een standaard 3P type, geen racemonster :
Inlopen
- stationair, rijk afgesteld : ~80-90C
- WOT, rijk afgesteld : ~90-100C
- stationair, normaal afgesteld : 75-80C
- tijdens normaal gebruik : 105-120C
- stationair: 75-80C
- Normaal gebruik : 105-110C