Tench Class Submarines

Zijn er leden die een model hebben van dit type U-boot? (Tench Class Submarines)

Ik kom nog al eens in de VS bij familie en in Baltimore ligt dit type in de haven.
Torsk

Leuk om er in te kijken, maar niets voor mij.
Stel me gelijk voor op een diepte te zitten en dan van die mannen doven je van die "tonnetjes" op je dak aan het gooien zijn.
Brrr, nee dank u!

Ben voor het laatst een jaar of 1 1/2 er weer geweest, maar geen tijd gehad om binnen te kijken deze keer helaas.

Grtz,

Joris

Yep, volgens de site:

. The submarines of the Tench class were an improvement over the previous Gato and Balao classes due to better interior machinery and ballast tank arrangements. Twenty-five were completed for the United States during, or immediately following WWII, though most never made a war patrol. Of the twenty-five completed, only two, TORSK and REQUIN, still exist within the United States. Several were sold to foreign countries and may (though not likely) still be in limited service.

Groeten,

Joris

Volgens mij was de Tench een Gato die dieper kon duiken. Vermits ze later gebouwd zijn, zullen er detailverschillen zijn, en zal het mechanisch gedeelte ook aangepast zijn. Maar de romp zal niet veel verschillen. Onze vrienden van over de plas veranderen niet gauw iets dat werkt. Inderdaad een mooie site, ik wist niet dat er zo veel geconserveerd waren. De Pampanito heb ik bezocht in SF, die is zo verzorgd, binnen en buiten, dat het lijkt of hij zo kan vertrekken.

Back