Tenergy Sub-C cellen - Iemand bekend mee?

Hoi Allemaal,

Ik was een beetje online aan et neuzen naar iets grotere accutjes voor mijn nieuwe corona, toen ik deze tegen kwam:

RC8.4V3500Fx2-1.jpg

8.4V 3500mAh Flat NiMH.
Prijs: 37.99 dollar.

http://www.all-battery.com/index.asp?PageAction=VIEWPROD&ProdID=532

Heeft iemand al eens deze cellen gehad? Ze komen erg veel voor op ebay.
Ze zeggen dat ze tot 30A aan kunnen, dus ik neem aan dat ze met mijn corona op een Astro 020 goed kan vliegen?

Et vreemde is wel dat mijn 7s 2400mAh. Sanyo pack 450 gram weegt, en die 7s 3500mAh. Tenergy pack weegt maar 410 gram. Dus 1100mAh. meer capaciteit en toch 40gram lichter. Dat kan toch niet? De sanyos zijn wel NiCD en de Tenergy is NiMH, kan dat daarom zoveel schelen?

Grts,
Sven

subC dat gebruikten ze vroeger wel eens als aandrijfcellen.

ik geloof dat ze door diverse personen bestempeld worden als "condensators" :wink:

ik heb in mijn evliegperiode oook van dit soor pakketten besteld gehad van diverse merken.
mijn ervaring was dat alleen merk cellen echt waarmaakten qua prestatie en capaciteit wat erop stond.

Ik heb weinig keuze, de astro 020 motor vreet 7~8 cellen, dus 2s lipo is teweinig en 3s lipo teveel. Dus ik moet et wel met deze dikke pillen doen. :P

Is "Elite" trouwens zon echt merk? Bij cheapbatterypacks.com hebben ze 3600 cells die op ongeveer evenveel gewicht uitkomen als mijn Sanyo 2400 celletjes.

die sanyo's zijn in mijn ogen zowizo waardeloze prullen.

de meesten halen net de 2400 mah, in het begin, en op het eind dik minder.
ik heb oeroude rode sanyo 1700 cellen, pomp ik keer op keer moeiteloos 2200 in en uit, jaren al.

Huh? Nu spreek je jezelf toch tegen? Je vind sanyos prullen, maar je hebt zelf wel 1700 cellen die 2200 vreten en leveren. :S

Of was dat sarcastisch, en ben je je knipoog vergeten? :P

Vapex heeft 4000 cellen ! dat kan ook het proberen waard zijn.

Ik heb ook nog 2 oeroude sanyo paketten van 1700 mah. zeker 8 jaar oud en die blijven maar gaan.

Mijn ervaring met Sanyo cellen is: onverslaanbaar in Nicad cellen, bij NiMH cellen zijn er meerdere kapers op de kust, goed uitzoeken dus........................

Die Elite 3600 cells bij cheapbatterypacks hebben wel een flink hoge voltage. Ze boxen alle concurrentie eruit met die hoge AVR. En met een hoog en lang doorzettend voltage heb je toch et langste plezier van je accutje. :P

Heeft iemand die dingen als eens geprobeerd?

Freakazoid zei:
Huh? Nu spreek je jezelf toch tegen? Je vind sanyos prullen, maar je hebt zelf wel 1700 cellen die 2200 vreten en leveren. :S

Of was dat sarcastisch, en ben je je knipoog vergeten? :P
de sanyo's 2400 zijn in mijn ogen prullen bedoel ik.

Die Sanyo 2400 cellen heb ik ook maar de oude 1700 cellen presteren toch beter. Die waren trouwens ook duurder. Die cheap packs zijn leuk voor in een zender of een auto of iets waar geen topprestaties worden vereist. Alle waarde naar zijn geld ! Als ik jou was zou ik er eerst 1 proberen.

Ja ik ga dr ook geen 10 tegelijk kopen. :D

Ik wilde graag 1 duurvlucht accutje bij mijn coronatje, want ik heb dr al 2 stuks 7cell 2400 en 1 stuk 8cells 2400 bij gekregen, maar daarmee haal ik maar 7 minuten. Dus tis zon tenergy geval, of iets van www.cheapbatterypacks.com ofzo. Duur, maar niet TE duur. :P Want bijna 7 euro per celletje moeten lammeren, dat vind ik ook wel n beetje overdreven.

Misschien een stomme vraag maar waarom zou er geen 3s lipo inkunnen ?

Je hoeft toch niet volgas te vliegen ?

Ja, maar dan moet ik ook weer n dure regelaar gaan kopen, want die schulze future 18.46K heeft geen cut-off instelling. Die remd automatisch af bij iets van 58% van et beginvoltage.

Maar waarom perse lipo? Die Elite cells zijn net zo zwaar als mijn Sanyo 2400 cells, alleen een klap meer capaciteit.

Ik heb wel gezien dat die astro 020 lipo aan kan, maar of dat ook betekend dat je dat lekker kunt gebruiken in de corona, dat weet ik niet..

Je hebt er dan maar 3 nodig in plaats van 7 of 8 :wink: Die cutof heb jij niet nodig want als hij gaat inzakken merk je dat wel en dan ben je nog ruim op tijd.

Dat inzakken merk ik niet, want met 8 volt vliegt ie nog prima, en dan is et al lang telaat voor die pack.

Back