termische beveiliging regelaar.

Zo even een vraagje.
Nu met deze buitensporige temperaturen krijgen accu's en regelaars het zwaar teverduren.
Gisteravond ging de termische beveiliging van mijn regelaar in de lapidar in werking. Een perfecte noodlanding volgde.
Na een nachtje geslapen te hebben, kom ik tot de volgende conclusie.
Om dat er wat medeforummers op bezoek waren, maakte ik er een ware demo van. Na de vraag of die ook goed kan zweven, volgde er een paarperfecte zweefdemo's. Het gevolg hiervan is dat de termische beveiliging in werking ging,omdat ik de emk rem op heb zitten, en zo'n grote propeller
22 x 8 wel doordraaien wil en deze niet inklapt. Dus blijft die remmen, en volgens mij is dat de oorzaak van de oververhitting.
Vraag is dus: is mijn conclusie juist!!!!!!!.
Het is de regelaar uit dit bericht.

Groeten Han.http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=8598

Kan heel goed.

Om een idee te krijgen van hoe heet een remfet wordt moet je voorstellen dat je het fetje als remblokje gebruikt om de motor mechanisch af te remmen (Fetje op je duim plakken en dan op de spinner drukken om vrij draaiende prop af te remmen).

Met een 22x8 polder windmolen verbrand je die duim.

Ik heb het weer helemaal voor elkaar.
Na veel gepruts, bleek de middelste stekker van de drie die naar de motor gaan kapot. Doormidden dus.
Maakt dus slechtkontakt, leek weel week geworden door de warmte, krimpkous was ook niet helemaal van je dat.
Na veel piepjes is het dan toch gelukt, om de rem er af tehalen, je wordt er gepieperd van.
Heb nu wel een Fantastiese vrijloop. Een windmolen is er jaloers op.
We gaan het weekend het maar weer eens ergens???? proberen!!!
Harold bedankt.
Groeten Han.

Back