FOX35
PH-SAM
Ik ben terug van de Power Nats in Engeland. Ik heb 8 blikjes van 250cc IPN meegenomen van Model technics. Deze kosten inmiddels normaal 14,50 pond, maar nu kreeg ik vanwege de hoeveelheid 12% korting en moest dus iets meer dan 102 pond betalen, dus ongeveer 12,75 pond per blikje. Uitgaande van een koers van 1,33 is dat 17 euro per blikje. Ik neem ze mee naar de LB-dag in Almere en, vooruit, ook naar de NK.
Bij de inmiddels als enige overgebleven concurrent, ik geloof dat ze Southern Modelcraft of zo heten (ik ben op mijn werk, dus kan de etiketjes er niet even bijpakken), heb ik 2 plastic flesjes "DA Nitrate" gekocht. Dit zijn 500cc flesjes en die kostten (maar) 4 pond per stuk, dus ongeveer 5,35 euro voor 500cc, tegen 34 euro, wat 500cc IPN kost. DAN is dus aanzienlijk goedkoper dan IPN. De leverancier zei dat DAN ontworpen is om hetzelfde te doen als IPN. Ik ben geen deskundige, dus ik doe er geen uitspraak over of DAN even goed is als IPN of niet. Het kan wel een van de redenen zijn waarom kant-en-klare brandstof van deze leverancier een stuk goedkoper is dan van Model Technics. Je kunt overigens ook aan de etiketten al zien dat het 'cheaper' is. Wat voor IPA/DAN geldt, kan ook voor de ether, wonderolie en petroleum gelden die zij in hun brandstof gebruiken. Ik laat me er niet over uit of het slechter is, maar voor de beperkte kosten die het met zich meebrengt gebruik ik liever de spullen van Model Technichs omdat dit bij mij betrouwbaarder overkomt.
Aan jullie de keus of je IPN of DAN wilt. Voor wie geen heel blikje of flesje wil, ik heb er geen problemen mee het in kleinere hoeveelheden te verkopen, maar je moet dan wel zelf een flesje of blikje meenemen en ik rond de prijs naar boven af.
Verder waren de Nats natuurlijk weer schitterend, maar dat heb ik al vaak genoeg verteld.
Bij de inmiddels als enige overgebleven concurrent, ik geloof dat ze Southern Modelcraft of zo heten (ik ben op mijn werk, dus kan de etiketjes er niet even bijpakken), heb ik 2 plastic flesjes "DA Nitrate" gekocht. Dit zijn 500cc flesjes en die kostten (maar) 4 pond per stuk, dus ongeveer 5,35 euro voor 500cc, tegen 34 euro, wat 500cc IPN kost. DAN is dus aanzienlijk goedkoper dan IPN. De leverancier zei dat DAN ontworpen is om hetzelfde te doen als IPN. Ik ben geen deskundige, dus ik doe er geen uitspraak over of DAN even goed is als IPN of niet. Het kan wel een van de redenen zijn waarom kant-en-klare brandstof van deze leverancier een stuk goedkoper is dan van Model Technics. Je kunt overigens ook aan de etiketten al zien dat het 'cheaper' is. Wat voor IPA/DAN geldt, kan ook voor de ether, wonderolie en petroleum gelden die zij in hun brandstof gebruiken. Ik laat me er niet over uit of het slechter is, maar voor de beperkte kosten die het met zich meebrengt gebruik ik liever de spullen van Model Technichs omdat dit bij mij betrouwbaarder overkomt.
Aan jullie de keus of je IPN of DAN wilt. Voor wie geen heel blikje of flesje wil, ik heb er geen problemen mee het in kleinere hoeveelheden te verkopen, maar je moet dan wel zelf een flesje of blikje meenemen en ik rond de prijs naar boven af.
Verder waren de Nats natuurlijk weer schitterend, maar dat heb ik al vaak genoeg verteld.