Terug van weggeweest: met Traxxas Raptor en Slash Ultimate

Discussie in 'Electro auto's' gestart door Noahfem, 16 jun 2020.

  1. Noahfem

    Noahfem

    Lid geworden:
    22 nov 2012
    Berichten:
    68
    Locatie:
    Antwerp
    Een jaar of 3 geleden kocht mijn zoon een nieuwe Traxxas Ford Raptor, model 2017.
    Ik had toen de Rustler 2wd VXL nog maar de zin om te rijden was een beetje weg.
    Toen maar de Velineon combo overgezet naar de Raptor zodat die ook weer wat sneller ging. Zoon blij ;-))
    LCG-chassis gemonteerd icm esc-fan en motorkoeler en Louise rc wielset.

    Na een paar keer mee kijken naar zijn rijkunsten begon het alweer te kriebelen en wist ik.....ik moet terug een auto hebben. De Rustler terug opbouwen was geen optie want die was grotendeels verkocht. Domdomdom....

    Op de ideale moment vond ik vlakbij een Slash Ultimate van een half jaar oud met alles erbij wat ik nodig had. Yellow Rc duo charger, 2 Yellow rc lipo's 3s en nog wat losse onderdelen. Ook had de auto al wat extra upgrades gekregen zoals XO1 aandrijfassen en een ESC-fan. Een mooie deal, zoveel is zeker.

    Echter, momenteel staat deze stil omdat de motor is binnengebracht ivm evt garantie (binnen het jaar en heb origineel kassaticket dus...).
    Na enkele minuten rijden begon de auto een gemuid te maken alsof de pinion/spur niet meer goed stonden. Bij snel nazicht leek dit te kloppen. Toen zag ik echter dat de as van de motor mee opgeschoven was. De pinion zat nog mooi vast.
    Motor geopend en zag dat de magneet was losgekomen van de as !

    De shop zei dat Traxxas normaal niet moeilijk doet ivm garantie, ik moet wel wat geduld hebben wisten ze te zeggen.

    Ik vroeg me echter af: kan ik een ander merk brushless motor op de standaard gemonteerde Traxxas esc aansluiten als deze ook 4-polig is of moet dit echt Traxxas zijn?
     
  2. Tino

    Tino

    Lid geworden:
    4 feb 2017
    Berichten:
    109
    Locatie:
    Haarlem
    Een ander merk motor kan gewoon , mits hij ongeveer de zelfde specificaties heeft .
    Dus formaat , Kv en vermogen .
     
  3. Noahfem

    Noahfem

    Lid geworden:
    22 nov 2012
    Berichten:
    68
    Locatie:
    Antwerp
    Dank voor de respons alvast.
    Normaal volgende week nieuws ivm garantie. Anders komt er een goedkopere variant op hoor.
     
  4. Noahfem

    Noahfem

    Lid geworden:
    22 nov 2012
    Berichten:
    68
    Locatie:
    Antwerp
    Zonder problemen een nieuwe motor gekregen onder garantie ;-)))
    Direct een koeler op gezet met 2 fans.
    Ook de Traxxas app gebruik ik nu om alles een beetje in de gaten te houden.
    All beetjes helpen denk ik zo.

    Vandaag echter een wielmoer losgekomen.....wieltje voor de vuilbak want uitgerond binnenin.... domdom
     

Deel Deze Pagina