Terugroepaktie Robbe T6EXP/FF7/TM7 2.4 Ghz

Discussie in 'Model elektronica' gestart door Corrien, 7 feb 2008.

  1. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Beamer , bij post20 staat dit te lezen .

    Apparaten, die niet terug worden geroepen hebben als serienummer:
    T6EX A8xxxx (of A7xxxx met sticker "I").
    T7C 08xxxx (of 07xxxx met sticker "I" of groene stip).
    TM7 08xxxx (of 07xxxx met sticker "I").


    De jouwe hoeft dus niet terug gestuurt . ;)

    Mvg Johan
     
  2. beamer

    beamer

    Lid geworden:
    28 dec 2007
    Berichten:
    10
    Thanks voor de reaktie. Ik dacht dit ook al, ik kom er in ieder geval zeker achter als ik een nieuwe ontvanger krijg (R604FS). Zou ahgi niet meteen moeten matchen?
    Is wel moeilijk aan te komen zeg... (verwachte levertijd 2 weken)

    Posted via Mobile Device
     
  3. Hallo,

    Volgens deze chart Futaba 2.4GHz FASST Receivers (zie onderaan) gaat een R604FS niet met een 7C-2.4Ghz. Misschien toch ff checken?

    Mvg,
    Ralf
     
  4. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Allereerst is de R604FS niet compatibel met de T7C, zoals hierboven reeds wordt opgemerkt. Vervolgens is het bij de terugroepaktie de bedoeling om de desbetreffende T7C zenders een software update te geven, waardoor verlies van de GUID onmogelijk wordt. Het is dus niet alleen een kwestie van kijken of de GUID reeds op '0' staat. Bij zenders met een groene stip is dit updaten reeds in Duitsland gedaan.
     
  5. beamer

    beamer

    Lid geworden:
    28 dec 2007
    Berichten:
    10
    He, daar heb ik inderdaad niet goed op gelet, thanks!!
    Waarschijnlijk was ik iets te kort door de bocht door te denken dat de TC7 zender compatible zou zijn met alle Futaba 2.4Ghz FS ontvangers...
    Ik gebruik zelf de 7 kanaals maar wilde eigenlijk ook een 2.4ghz ontvanger voor de easystar van mijn zoontje en dacht dat de R604FS de goedkoopste compatible zou zijn...
    Nou, niet dus....
    Nogmaals bedankt voor de tip!!

    Mvg,
    beamer
     
  6. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Vandaag werd bij de servicedienst voor Nederland en België de eerste zender bewerkt, waarvan de GUID op "0" stond. Nieuwe ontvangers willen met zo'n zender niet binden en op deze manier werd dan ook het probleem ontdekt. De eigenaar was namelijk nog niet bekend met de terugroepaktie.

    Blijkbaar bereikt de berichtgeving toch niet iedereen. Daarnaast zijn er mensen, die wel op de hoogte zijn van de terugroepaktie, maar hun zender niet willen inleveren. Misschien is het daarom raadzaam binnen de eigen vereniging nogmaals te wijzen op de terugroepaktie. Zoals reeds eerder in dit draadje vermeld, worden deze zenders van een update voorzien, waardoor de GUID niet verloren kan gaan. Bij veel T6EX zenders betekent dit zelfs, dat de gehele 2,4 GHz-print wordt vervangen.
     
  7. beamer

    beamer

    Lid geworden:
    28 dec 2007
    Berichten:
    10
    Ik heb gisteren een nieuwe ontvanger gekocht (R617FS) en daarbij ging het "binden" goed. In eerste instantie bleef de ontvangerled knipperen maar na 2 keer iets langer op het "bind" knopje van de ontvanger te drukken ging de ontvangerled uiteindelijk aan en hij werkt nu goed.
    De R617 is kennelijk de opvolger van de R607?
    Als de zender niet was ge-upgrade, dan had ik waarschijnlijk niet kunnen "binden"?

    Mvg,
    beamer
     
  8. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    De software van de huidige ontvangers is zodanig aangepast, dat ze de code '0' niet meer accepteren. Ze kunnen daardoor uitsluitend binden met een zender met een geldige GUID.
    De R607 en R617 zijn momenteel naast elkaar leverbaar, waarbij de R607 uitlopend is uit het programma.
     
  9. wes

    wes

    Lid geworden:
    25 okt 2005
    Berichten:
    205
    Locatie:
    lunteren
    problemen met mijn T6EXP 2,4Ghz zender?

    ik vlieg nu al een heel poosje op de 2,4Ghz en ik heb hem echt veel gebruikt en nog nooit problemen gehad maar de laatste tijd is dat helaas anders ik heb het setje altijd in een sukhoi straaljager gehad en ik heb sindkort een sukhoi 31 en om er zeker van te zijn dat ik er goed spul in had zitten heb ik de ontvanger uit mijn straaljager gehaald en in de su 31 gezet.
    en ik heb er toen zo'n 5 vluchten mee gemaakt en toen ik de 6e vlucht wilde maken en de accu aansloot was de stand van mijn elerons in 1 keer verander het scheelde aan beide kanten wel een 1cm dat ze uit het midden stonden ik heb de servo's toen versteld en 1 vluchtje gemaakt en toen ik de keer erop wou gaan vliegen stonden ze weer precies zo uit het midden ik snapte er niks van dus heb gelijk 4 nieuwe servo's gekocht en deze servo's gaven hetzelfe resultaat toen heb ik mijn regelaar vervangen en toen ging het een tijdje goed en toen bij de 15e vlucht ongeveer wilde maken begon die in de lucht raar te doen ik de su 31 snel geland en hij stond stil en alle servo's gingen in een hoek staan en hij deed niks meer ik heb de accu even los gedaan en toen weer eraan en toen was weer de stand van mijn servo's verandert. ik was even ten einde raad totdat iemand mij op dit topic wees en het klopt inderdaat dat ik een zender heb waar een fout inzit en nu is mijn vraag weet iemand toevallig of dit de gevolgen van die fout zijn of dat het aan iets anders ligt. ik zou graag jullie mening hierover willen horen.
     
  10. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Dit is een defekt in het impulsdeel van de zender. Heeft niets met de terugroepaktie te maken.
     
  11. wes

    wes

    Lid geworden:
    25 okt 2005
    Berichten:
    205
    Locatie:
    lunteren
    daar was ik al bang voor dat het niks te maken zou hebben met de terugroep actie.
    alvast bedankt voor de informatie.
     
  12. Z900

    Z900

    Lid geworden:
    16 nov 2006
    Berichten:
    786
    Locatie:
    langs de A28
    Hallo Jan,

    Kan het zo zijn dat bij de TM-7 (zonder I of groene stip) icm 2x R607 ontvangers, de binding
    verloren gaat door die GUID=0 kwestie? En zou dit ook tijdens het vliegen kunnen?

    Heb nl 1 week geleden dit tegelijkertijd met deze 2 ontvangers voorgehad (allebei geen binding meer, na opnieuw binden weer in orde!).

    mvg, Z
     
  13. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Het verliezen van de binding is een teken, dat het module zijn GUID kwijt is en dat deze op "0" staat. Zo'n module moet dus in ieder geval terug voor garantieomruil.
     
  14. Job Nagel

    Job Nagel Guest

    Hallo Jan , Ik heb een vraag, weet jij of je/en hoe de analoog trim van de gasstik van JR 12x 2.4. kunt omzetten. Wij vliegen naar voren gasdicht.
    De gasstik omzetten is wel gelukt
    De trim werkt natuurlijk , alleen bij gasdicht

    wij kunnen het niet vinden, iemand anders wellicht wel,

    bij voorbaat bedankt Job Nagel
     
  15. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Misschien heeft Jan wel een volle baan?
     
  16. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.401
    Locatie:
    Spijkenisse
    Pfff, na 2 uurtjes nog een keer de vraag herhalen, kom op zeg.....
     
  17. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Bovendien kent Jan wél Job Nagel, maar niet de JR 12x. Als er in de software geen voorziening is opgenomen voor throttle reverse (wat ik eigenlijk wél verwacht) zal er gesoldeerd moeten worden.
     
  18. MPXfan

    MPXfan Guest

    Een botje die willekeurig quote uit een eerdere post?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 mrt 2009
  19. spedter

    spedter

    Lid geworden:
    13 jun 2009
    Berichten:
    651
    Locatie:
    Haarlemmermeer
    Ja, ik ben ook het haasje!
    Heb net een nieuwe zender, een 6EX beginnend met s/n 07xxxx en geen groene stip of letter I te vinden!

    Heb eigenlijk geen zin om hem op te sturen! :(
    Is er ook een mogelijkheid om deze in de buurt van Hoofddorp te laten maken zodat ik erop kan wachten? Misschien dat iemand hier in de omgeving hetzelfde probleem had?

    VrGr
     
    Laatst bewerkt: 25 jun 2009
  20. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Je kunt de zender natuurlijk ook door je winkelier laten versturen.

    De zender moet echt even naar Maasland. We mogen al blij zijn, dat de benodigde werkzaamheden in Nederland uitgevoerd kunnen worden. Dit is de namelijk de enige buitenlandse servicedienst van Robbe, die dit kan/mag doen. Overal elders in Europa moeten de zenders teruggestuurd worden naar Robbe-Duitsland.
     

Deel Deze Pagina