[test] 400watt voeding Chargery (= Junsi)

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door ron van sommeren, 17 sep 2013.

  1. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    • Das "kleine-schwarze" AC/DC-Power Netzteil Chargery Power S400 von mans-toy im Hochstromtest unter Elektronik Test.
    [​IMG] [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Komt goed uit de verf. Maar wat me dan verbaast is hoe knullig de 220V aangesloten is en dat de draad van de uitgaande + te lang/te heet is geweest waardoor de mantel gesmolten is (of te lang 25A door een 2mm² gedaan). 8O :(

    [​IMG]
     
  3. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Zit geen krimpkousje om heen... (220v)
    De uitgaande kant denk ik meer van het solderen...
     
  4. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Iemand heeft hier erg goed ogen :thumbsup: Maar het lijkt me dat de soldering van het zwarte 230volt draadje over de volledige breedte van de lip is, voldoende isolatie weg-gestript. De solderingen aan de laadbussen zijn inderdaad matig, niet genoeg doorgevloeid, met name de plus/rode draad.
     
  5. GJB

    GJB verslagschrijvers

    Lid geworden:
    27 apr 2008
    Berichten:
    214
    Locatie:
    Swifterbant
    Deze voeding heb ik nu bijna een jaar en zojuist is hij denk ik kapot gegaan. Ik deed de stekker in het stopcontact, lader aangesloten, schakelaar aan en na nog geen seconde helemaal niets meer. :confused:

    Heeft iemand een idee wat er gebeurd kan zijn, zo op het oog en neus niets vreemds aan de hand.

    Gertjan
     
  6. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.352
    Locatie:
    Woerden
    Dat kan heel veel oorzaken hebben Gertjan. Aan de hand van geringe informatie die je hebt gegeven kan ik er alleen maar naar raden. Bijvoorbeeld:
    Zoals je op de foto's kan zien lijkt het er op dat er het één en ander aan het soldeerwerk kan mankeren. Wie weet is er een slechte soldering die na verloop van tijd los is gegaan.
    Er kan een onderdeeltje kapot gegaan zijn.
    De spanning is regelbaar, staat hij wel goed ingesteld? Als hij te laag staat ingesteld doet de lader niets.
     
  7. GJB

    GJB verslagschrijvers

    Lid geworden:
    27 apr 2008
    Berichten:
    214
    Locatie:
    Swifterbant
    Beste Ernst,

    Het probleem zat aan de onderkant van de printplaat. Door de open constructie van de kast is er een meteeldeeltje in de kast gekomen. Slordigheid van mijzelf vanwege een overvolle werkbank. Dit deeltje heeft volgens mij sluiting veroorzaakt en zat vast gebakken aan de printplaat.

    Helaas, weer een wijze les geleerd,

    Gertjan
     
  8. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.352
    Locatie:
    Woerden
    Gertjan, dat is waarschijnlijk best nog wel te repareren. Neem eens contact op met Jan van de service dienst (Forum naam Corrien). Hij zal je ongetwijfeld kunnen vertellen of reparatie mogelijk en de moeite waard is.
     

Deel Deze Pagina