TEST KDS Flymentor 3D

Dat kan kloppen dat je die niet gehoord hebt, want die zijn er niet ;). Je moet de hoeveelheid electronica eens bekijken die die "afraders" in hun eigen heli's hebben zitten, maar dat is natúúrlijk héél iets anders. Zijn typisch van die discussies waar je nooit uitkomt.

Die zijn er wél, alleen het is het oog van de meester die het paard vet maakt, ofwel: het ligt er aan wie het zegt en vanuit welk oogpunt het gezegd wordt.

Ik ben een van de afraders, en wel hierom: Als ik een pure beginner neem, en iemand die zichzelf met flymentor heeft "leren vliegen", dan is de pure beginner sneller in staat veilig een heli te hooveren ZONDER hulpmiddelen, dan de flymentor kandidaat.

Maar iemand die zonder hulp maar met flymentor zijn heli van de grond krijgt, die zal het vast een fantastisch ding vinden....

En voor het geval je het vraagt: naast een ontvanger en een rate gyro (en waar nodig een ESC of alternatief CDI) zitten er verder qua electronica uitsluitend servo's in mijn heli's.

Groet, Bert

Die zijn er wél, alleen het is het oog van de meester die het paard vet maakt, ofwel: het ligt er aan wie het zegt en vanuit welk oogpunt het gezegd wordt.

Ik ben een van de afraders, en wel hierom: Als ik een pure beginner neem, en iemand die zichzelf met flymentor heeft "leren vliegen", dan is de pure beginner sneller in staat veilig een heli te hooveren ZONDER hulpmiddelen, dan de flymentor kandidaat.

Maar iemand die zonder hulp maar met flymentor zijn heli van de grond krijgt, die zal het vast een fantastisch ding vinden....

En voor het geval je het vraagt: naast een ontvanger en een rate gyro (en waar nodig een ESC of alternatief CDI) zitten er verder qua electronica uitsluitend servo's in mijn heli's.

Groet, Bert
Hoi Mannen,
De flymentor is voor beginners een lastig apparaat. Ik ben er twee jaar geleden aan begonnen en heb er mee leren leven en door leren vliegen. Zonder had wellicht ook gekund maar een hulpmiddel is nooit weg. zeker in het begin. Ik vlieg overigens nu al een tijd zonder de flymentor knop aan de 3 axxis blijft wel en dat is aangenaam.
in mijn 500 serie helies vlieg ik zonder electronische stabilisatie. Met flybar en super stabiel. De mensen die altijd kritisch zijn op de flymentor hebben er nooit goed mee omgegaan.
greetz

Punt is, dat veel beginners al die electronica nooit ingesteld krijgen...
Niet echt een probleem van de flymentor trouwens. Meer algemeen

Meestal is alleen de zender al een (te) grote uitdaging, laat staan als er aan de helikant ook nog dingen serieus ingesteld moeten worden.
Daarnaast nog eens het gevaar dat een persoon lang te afhankelijk blijft van iets dergelijks.

Maar dat is een keuze.

Ik kan het nog simpeler uitleggen :p Leer eerst eens fietsen voordat je op een driewieler stapt.

Tegenwoordig is het toch modelkoop???.. geen modelbouw!
Vroeger hadden we de kennis wel, maar het GELD niet...

Nu is het andersom...

Stall turns met de KDS flymentor is niet grappig.
Als je recht omhoog gaat en de neus naar beneden draait en op het moment dat je verwacht dat hij naar beneden gaat komen zet de Flymentor hem horizontaal. Niet grappig.

Stall turns met de KDS flymentor is niet grappig.
Als je recht omhoog gaat en de neus naar beneden draait en op het moment dat je verwacht dat hij naar beneden gaat komen zet de Flymentor hem horizontaal. Niet grappig.

Hoi Rase, Bij dit soort manoeuvres moet je de Flymentor uitzetten. De 3 Axxis blijft dan alleen.

Met de flymentor aan (CCD camera) is het alleen handig als je hooverd en als je rustig een rondje wilt vliegen.
Dit heb je niet meer nodig als je meer acrobatisch wilt vliegen en als je al meer ervaren wordt in het vliegen, dan werkt inderdaad de flymentor alleen maar tegen.

Back