Ik geloof je op je woord Bert, ik zie zeker de voordelen maar was toch wat terughoudend… zie het maar als “ waarom iets nieuws proberen als je weet dat de Babi Pangang lekker is”
Die plaatjes van de motor van Student gaan de reden zijn om het te gaan doendat is echt verbluffend om te zien.
Nu nog de keuze welke het gaat worden, een saito 15cc of een vrij nieuwe OS 91 FSR (met reso)
Het gaat in een 1,8 mtr F3A toestel komen (super chipmunk van MKato)
Wat is eigenlijk de grens qua rpm ?. Met vonkendoosje kan een OS91 FSR toch wel rond de 12K draaien ?
En zou een reso de zaak verneuken denk je
Ik ben het gaan proberen, gewoon omdat het kan

Heb je de boel eenmaal door, staat alles gesteld..
waarom terugbouwen?
Bij mij was de voornaamste aanpassing een lichte schaafsessie aan de backplate, om zo de sensor op de kruktap te laten kijken.
bij een heli heb je de ruimte niet om een nette magneetsensor en zo aan de voorkant van de motor in te bouwen.
bij mij werkt het met een sensor, die het voorbij komen van de kruktap registreert.
En zoals vermeld, bougie wisselen en ff afstellen, boel is teruggebouwd.
ik heb nu 1 blok met de markeringen erop.
heb zelfs een stroboscoop van brutus overgenomen, zodat ik de tijd kan checken.
nu weet ik dat alles goed zit, kwestie markeringen in de gaten houden en het werkt.