Ondertussen dacht ik met de vliegtijd van gisteren meegerekend, dat ik weer voldoende draaitijd had verzameld om weer eens onder de kop te kijken. En in tegenstelling tot vorige keren, is het dit keer vrijwel allemaal vliegtijd, geen tijd op de testbank. Vrijwel geen stationair-looptijd (alleen warmdraaien vóór, en kort nadraaien na de vlucht)
Wat opvalt is het volgende:
-De uitlaatklep is niet langer bedekt met een laag afzetting, ik kijk gewoon grotendeels tegen donker verkleurd metaal aan. Alleen langs de rand een heel klein beetje verkoolde olie. Het afronden en glad slijpen van het schoteloppervlak lijkt dus goed te helpen.
-Er zit nagenoeg niks geen aanslag meer op de massa-electrode van de bougie.
-Het radiale stromingspatroon rond de uitlaatklep is veel minder duidelijk. Dit patroon word veroorzaakt door "flow reversal" bij stationairloop dus helemaal te voorkomen is het niet.
Verder de nokkenas nog even bekeken, die lijkt nu ook geheel te dragen waar het moet (op de toppen van de nokken) en op de basis-cirkel zijn er geen contactsporen te zien, dus klepspeling niet te klein in elk geval
Verder viel het op, dat ondanks dat er maar heel weinig olie uit de carterontluchting
lijkt te komen, de krukkast en nokkentrog min of meer zwommen in de olie. Ook bovenin, alles drijfnat.