Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Het houd in elk geval moeiteloos een klimhoek van 60 graden of steiler (kan het niet echt meten) aan....op zijn slofjes
Netjes landen is best een balanceerkunstje met het gas, en niet eens zo heel eenvoudig....
Vervolg op het verlies van compressie: er bleek inderdaad wat vuiligheid door de linker cylinder gegaan te zijn (er zat een beetje vezelig spul om de klepsteel van de inlaatklep), maar de inlaatklep was met een héél licht schuren met korrel 1000 pasta alweer dicht.
Wat vervelender is, is dat er nogal wat kool-aanslag op de steel van uitlaatklep van die cylinder zat. Zoveel, dat ik de indruk kreeg dat het de klep niet helemaal 100% liet sluiten.
Het is de cylinder die duidelijk minder olie krijgt. Het zou me niet verbazen, dat er niet voldoende olie doorheen gaat om de klep schoon te houden.
Je zou het eens kunnen proberen zonder jouw eigengefrabriekte olievoorziening van de klepjes. Dus via de stoterstangbuisjes en geholpen door het (kleine) drukverschil. Jouw systeem heft dat verschil op en de pompwerking van de carterventilatie is te klein om dat te ondervangen.
Groet,
Sam.
Ik begrijp even niet waar je heen wilt.... Zonder die loodgieterij komt er vrijwel helemaal geen olie bij die tuimelaars en klepgeleiders. OS en Saito hebben daar een oliekanaaltje langs de nokvolgers, ASP niet, en ASP vermeld ook dat je de kleppen handmatig dient te smeren.
Bij alle tests die ik gedaan heb zonder de loodgieterij bleven de tuimelaars gortdroog (en "droogden ze op" als je ze handmatig smeerde en een uurtje later weer keek).
Maar dat heeft IMHO heel weinig met de koolafzetting op de klepsteel te maken...