Hoi , ja is de 55 ax.Is dit de 55 AX ?
En welke aanpassingen heb je gedaan ? Alvast dank.
headshim van 0,5mm geplaatst ipv 0,2 mm en voor de rst nog niks veranderd .
Zal volgende week ff filmen ..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Hoi , ja is de 55 ax.Is dit de 55 AX ?
En welke aanpassingen heb je gedaan ? Alvast dank.
Even in verwarring of je 1:20 smeert, omdat 5% je te weinig lijkt, want het is (bijna) precies hetzelfde.... 1:20 is officieel 4,76%, dus zelfs nog een beetje schraler dan 5%Mijn 2-takt motortje OS-MAX 61 smeer ik 1:20 5% lijkt mij zo weinig, vraag mij af of dat genoeg is voor een lange levensduur !!
Ik kan hier alleen maar van zeggen, dat er verschillende gradaties van "goed lopen" zijn, en het oog van de meester maakt het paard vet. Ofwel, een motor loopt goed, als de eigenaar vind dat het ding goed loopt. Daarnaast is inderdaad de ene carburateur de andere niet, sommige motoren moet ik duidelijk meer aanpassen dan andere. Dat is en blijft een feit.Zou dit kunnen verklaren waarom je de carb niet hoeft aan te passen of zit et em in jou specifieke carb. Laatst had @brutus ook een heli motor zonder aanpassing goed lopen.
Bottom line is: is de eigenaar er blij mee, dan loopt een motor goed!
Je moet ook zeker niet vetter gaan smeren, dat is alleen maar ten nadelen van het start gedrag en zonde van de olie.Wat ik WEL weet, is dat 1:10 (9,1%) volkomen zonder zichtbare of meetbare slijtage blijft, anders dan de onvermijdelijke loopsporen in de cylinderboring
Ik ben er tevreden mee, de motor loopt goed, het kan nog beter.Bottom line is: is de eigenaar er blij mee, dan loopt een motor goed!
Heu... daar heb ik niks van kunnen merken, en ik heb het eerste jaar ongeveer, zelfs 1:5 gesmeerd, maar starten deed in elk geval mijn Calmato prima, zie de filmpjs in het eerste stuk van dit draadje er maar op na.dat is alleen maar ten nadelen van het start gedrag
Als jij blij bent, ben ik het ookIk ben er tevreden mee, de motor loopt goed, het kan nog beter.
Schaam je niet: om die "laatste puntjes van kritiek" uit jouw motor te halen, zou ik evenveel tijd nodig hebben als jij....Maar daar heb k wat tijd voor nodig, dus nu is het met een dicht geknepen oogje.
Oh, ja.... vliegt die mooie ST van jou al, Peter?En zo is het.....![]()
Over het hele weekend? Ben je goed bezig geweest, heb je flink doorgevlogen...Wel 1,5 liter benzine verstookt.
Wind stond cross, maar daar herken je direct de echte vliegers.