Ondertussen weer lekker verder geknutseld aan de Saito van Colin. Stappen van vandaag waren het aanpassen van de carburateur volgens geheim Brutus recept, en het plaatsen van een simpel 2 mm dik houten isolatortje tussen de carb en de header (die best wel heet wordt).
Resultaat mag absoluut gezien worden.
Als je niet beter weet, zie je hetzelfde als in de vorige video, een motor die in een keer start, en harder of langzamer gaat lopen als je aan het gas rommelt.
Maar het verschil voor mij, is als dag en nacht. Niet alleen loopt hij minstens 600 toeren langzamer stationair, vóór de modificatie waren er maar twee standen waarin hij liep: stationair-"achtig" en "volgas".
Na de modificatie loopt hij netjes in iedere willekeurige gaspositie. Ook is het brandstofverbruik ERG zichtbaar afgenomen (en het was al veel lager dan op Methanol)
In de video loopt hij nog op 1:10 mengsmering.
Terwijl ik dit zit in te kloppen, staat de motor rustig te pruttelen op 1:15, de mengverhouding die ik Colin aan ga raden.
Ik zie in de eerste minuten na overschakelen al zomaar 200 toeren er bij (piek lag bij 7200 RPM) en dat zou een heel erg nette 2,25 pk moeten betekenen.
En daarmee doet hij absoluut niet onder voor de competitie.
EDIT: het tweede tankje op 1:15 liet zelfs 7300 toeren zien, ofwel 2,35 pk.... Benieuwd waar het gaat eindigen....
Resultaat mag absoluut gezien worden.
Als je niet beter weet, zie je hetzelfde als in de vorige video, een motor die in een keer start, en harder of langzamer gaat lopen als je aan het gas rommelt.
Maar het verschil voor mij, is als dag en nacht. Niet alleen loopt hij minstens 600 toeren langzamer stationair, vóór de modificatie waren er maar twee standen waarin hij liep: stationair-"achtig" en "volgas".
Na de modificatie loopt hij netjes in iedere willekeurige gaspositie. Ook is het brandstofverbruik ERG zichtbaar afgenomen (en het was al veel lager dan op Methanol)
In de video loopt hij nog op 1:10 mengsmering.
Terwijl ik dit zit in te kloppen, staat de motor rustig te pruttelen op 1:15, de mengverhouding die ik Colin aan ga raden.
Ik zie in de eerste minuten na overschakelen al zomaar 200 toeren er bij (piek lag bij 7200 RPM) en dat zou een heel erg nette 2,25 pk moeten betekenen.
En daarmee doet hij absoluut niet onder voor de competitie.
EDIT: het tweede tankje op 1:15 liet zelfs 7300 toeren zien, ofwel 2,35 pk.... Benieuwd waar het gaat eindigen....
Laatst bewerkt: