Test: Methanolmotor op benzine

Het leek er even op dat er een stukje forum vast zat, maar blijkbaar toch niet.

Hoe dan ook: ik ben weer thuis, en er lagen al weer allerlei pakjes op mij te wachten... Maar vanavond even niet, eerst even chillen...
 
Het leek er even op dat er een stukje forum vast zat, maar blijkbaar toch niet.

Hoe dan ook: ik ben weer thuis, en er lagen al weer allerlei pakjes op mij te wachten... Maar vanavond even niet, eerst even chillen...

Welkom thuis Bert. Ik had dit forum op een app nou die kreeg ik niet meer aan de praat. Ga er nu via Google naar toe. Op de playstore ook niet meer te vinden of ik doe wat fout.
 
Oh, dat kleine 5 cc viertaktje: Ik had uit de USA een prototype van die brandstofregeling opgestuurd gekregen, en die wilde ik testen.
Maar ik kon niet voldoende temperatuurverschil tussen binnen en buiten maken om echt duidelijke testuitslagen te krijgen.
Het LIJKT goed te gaan, maar dat is met samengeknepen ogen en "ongeveer". Eigenlijk moet ik een graad of 20 a 25 kunnen overbruggen, en dat gaat heel moeilijk worden want zo warm krijg ik mijn garage niet... En in de huiskamer testen.... tsja... dat gaat heel erg lastig worden...
 
  • Like
Reactions: Cnn
Oh, dat kleine 5 cc viertaktje: Ik had uit de USA een prototype van die brandstofregeling opgestuurd gekregen, en die wilde ik testen.
Maar ik kon niet voldoende temperatuurverschil tussen binnen en buiten maken om echt duidelijke testuitslagen te krijgen.
Het LIJKT goed te gaan, maar dat is met samengeknepen ogen en "ongeveer". Eigenlijk moet ik een graad of 20 a 25 kunnen overbruggen, en dat gaat heel moeilijk worden want zo warm krijg ik mijn garage niet... En in de huiskamer testen.... tsja... dat gaat heel erg lastig worden...
Waar een wil is, is een.. ( blauw staande huiskamer? ;))
 
Oh, dat kleine 5 cc viertaktje: Ik had uit de USA een prototype van die brandstofregeling opgestuurd gekregen, en die wilde ik testen.
Maar ik kon niet voldoende temperatuurverschil tussen binnen en buiten maken om echt duidelijke testuitslagen te krijgen.
Het LIJKT goed te gaan, maar dat is met samengeknepen ogen en "ongeveer". Eigenlijk moet ik een graad of 20 a 25 kunnen overbruggen, en dat gaat heel moeilijk worden want zo warm krijg ik mijn garage niet... En in de huiskamer testen.... tsja... dat gaat heel erg lastig worden...


Dat zeg je nu wel.

Maar er zijn genoeg gasten die hun auto motoren in de winter in huis laten inlopen terwijl het buiten sneeuwt. Lange slang er aan, door een raampje naar buiten.

Spul staat dan wel moddervet. Niet om de motor af te stellen.

 
Laatst bewerkt:
Oh, best kans dat ik een paar meter stofzuigerslang haal bij de handyman komende week, want ik wil eigenlijk toch al heel erg lang een uitlaatgas afzuigsysteem in de garage hebben....
 
  • Like
Reactions: Cnn
Oh, best kans dat ik een paar meter stofzuigerslang haal bij de handyman komende week, want ik wil eigenlijk toch al heel erg lang een uitlaatgas afzuigsysteem in de garage hebben....
Veel opstellingen met een slang, laten die in een 60 liter drum uit komen buiten. Daar blijft alle bagger dan in zitten:)
 
Laatst bewerkt:
Ondertussen vandaag Ruud (Rodermond13) op bezoek gehad met onder zijn arm een oude bekende van mij, een ASP 120 die ik al eens eerder omgebouwd had.
Hij had de motor zonder carburateur in handen gekregen, en er zelf een nieuwe voor gekocht. Maar het toeval wilde, dat de vorige eigenaar, wegens een Morris Mini Motors ombouwkitje, mij die oude carburateur opgestuurd had, en die lag nog gewoon bij mij ergens op de plank.

Dus na een testrun met de ongemodificeerde gasfabriek, vlot die oorspronkelijk door mij aangepaste carb er terug op gezet, en ach.... zo kende ik het motortje weer.

Nu wachten op vliegberichten van Ruud... :D
 
Laatst bewerkt:
Jazeker Bert loopt weer als vanouds dankzij de vakman natuurlijk :thumbsup:. Ga hem inbouwen in de 1.70m mustang. Even terug komen op de asp 120 dit is dus zonder de ESN klep.
 
Ondertussen vandaag Ruud (Rodermond13) op gezoek gehad met onder zijn arm een oude bekende van mij, een ASP 120 die ik al eens eerder omgebouwd had.
Hij had de motor zonder carburateur in handen gekregen, en er zelf een nieuwe voor gekocht. Maar het toeval wilde, dat de vorige eigenaar, wegens een Morris Mini Motors ombouwkitje, mij die oude carburateur opgestuurd had, en die lag nog gewoon bij mij ergens op de plank.

Dus na een testrun met de ongemodificeerde gasfabriek, vlot die oorspronkelijk door mij aangepaste carb er terug op gezet, en ach.... zo kende ik het motortje weer.

Nu wachten op vliegberichten van Ruud... :D
Aahhh die motor. Ombouw setje is toen ook los weggegaan meende ik.
 
Zou goed kunnen... ik heb naderhand niks meer gehoord over hoe het met het Morris setje liep, dus officieel kan ik daar niks over zeggen, en ik mag ook geen concurrentie (Morris) zwart maken...
 
  • Like
Reactions: Cnn
Oh ja en nu ook de trotse eigenaar van een boxer motor. De saito 300T. Gaan we natuurlijk ook op benzine zetten.
Kijk, DIE is nu vanaf het eerste begin een hele goeie kandidaat voor dat klepje... Zo'n motor is vrij onkritisch op zijn mengsel, maar vanwege die lange aanzuigbuizen knapt het ontzettend op van de veel betere verneveling die het klepje als neveneffect heeft...
 
Back
Top