Test platform

Ik heb vandaag even een filmpje gemaakt van mijn nieuwe testplatform. Ik wilde iets hebben waarmee ik de tracking van de bladen en de setup van de staart/gyro setup kan bekijken.

Het hele zaakje draait super soepel op twee lagers en de heli staat waterpas en stabiel op het platform. Wilde het toch even delen misschien een tip om zelf eens te proberen.

De heli is een HBFP met een belt tail, himax 4100 kv en esky HH-gyro.

cSyCWntZrB8[/media] - RC heli testing platform

Laatst bewerkt door een moderator:
Leuk stukje noeste arbeid.
Op een van de engelse fora waar ik veel vertoef maken ze gebruik van een lazy susan. Dat is zo'n draaiplateau voor in de keuken of op de tafel.

03388.jpg

Met een beetje knutselwerk met vleugelmoeren en metalen strips kun je op een makkelijke manier de heli vastzetten en lekker binnen de instellingen checken !

Het hele zaakje draait super soepel op twee lagers en de heli staat waterpas en stabiel op het platform. Wilde het toch even delen misschien een tip om zelf eens te proberen.

Gedacht aan een uitschuifstang zodat je ook een beetje omhoog kan? Iets telescopisch of zo?

Gedacht aan een uitschuifstang zodat je ook een beetje omhoog kan? Iets telescopisch of zo?

Zou nog een mogelijkheid zijn maar de invloed van wind en dergelijke is op 1,5m ook al heel aardig waar te nemen. Waar het mij wel om ging was dat er niet veel de windstroom in de weg zou zitten vandaar dat mijn voorkeur ook uitgaat naar deze oplossing i.p.v. bijvoorbeeld de plaat zoals hierboven staat.

Back