Testen lipo's

IK ben op zoek naar een tester voor lipo's. Als ik op bijv. Hobbyking zoek dan zie meters welke per cel het voltage meten.(kleine 10 dollar) Tevens zie ik een meter (veel duurder circa 85 dollar) wat is het verschil. Ik kan er niet uithalen of deze meter het aantal % aangeeft waarmee de lipo nog geladen is.

Testen of meten hoe veel er nog in zit om nog even te vliegen.
In het laatste geval een multimeter kopen en de spanning meten onbelast.
Je hebt dan een grove indicatie van de status van de lipo.
Als je een goede lader hebt welke het aantal mAh meet en je laadt hem vervolgens op dan weet je hoeveel mAh je verbruikt hebt.
Voor testen heb je speciale spullen nodig die voor een gewone gebruiker overbodig zijn.;)

Laatst bewerkt:
IK ben op zoek naar een tester voor lipo's. Als ik op bijv. Hobbyking zoek dan zie meters welke per cel het voltage meten.(kleine 10 dollar) Tevens zie ik een meter (veel duurder circa 85 dollar) wat is het verschil. Ik kan er niet uithalen of deze meter het aantal % aangeeft waarmee de lipo nog geladen is.

HobbyKing Online R/C Hobby Store : BM-6 Cell Voltage Monitor 2-6S Lipo (New Version) $12.95

Prima lipo metertje van hobbyking, heb hem zelf ook.
Hij geeft het voltage per cel aan en voltage het verschil tussen de cellen.
Hij geeft niet aan hoeveel procent er uit je accu is, dit is namelijk niet te meten met een voltmeter.

Ik vind deze de beste voor het geld:

HobbyKing Online R/C Hobby Store : Battery Monitor 2-6S $2.99

Geeft aan het voltage per cell+ het totaal voltage.

Check hiermee voordat ik ga vliegen of hij wel vol is.
Kijken hoeveel % hij nog vol is gaat niet echt lukken denk ik.
Dan zou hij moeten weten hoeveel Mah er uit je lipo is en dat is niet te meten.
Tock kun je met bovenstaand geval al een aardige indicatie maken.

Of je koopt dit dan kun je continu zien hoe je lipo het doet terwijl je vliegt:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/...e=Quanum_2.4Ghz_voltage_telemetry_(1km_Range)

Maar als je weet dat je b.v 10 minuten met een lipo doet.
Dan zet je gewoon een timer en als je dan land na 5 minuten dan weet je dat je nog 5 minuten omhoog kunt.
Met zon voltchecker kun je dan kijken of hij wel vol is voor je vertrekt.
En kijken of je lipo in balans is.

Laatst bewerkt:
Back