Testrijden op het circuit (Mac de Baanbrekers)

• Topicstarter Topicstarter transparent
  • Startdatum Startdatum
T

transparent

Guest
Modelbouwvrienden,

Als trotse bezitter van een HPI RTR3 RS4 (en Savage 25) wil ik de eerst genoemde eens uitlaten op een circuit. Ik ziet hier al lange tijd over te denken, het is voor mij wel even rijden (1,25u), maar het lijkt me gewoon een super ervaring. Ik wil graag dit op het circuit van Mac de Baanbrekers doen.

Nu is dit misschien niet het goede forum om het te vragen, maar heb wat vragen (ik kon me namelijk door technsiche redenen niet registereren bij het forum van Mac, bovendien reageren ze niet op mail).

- ik wil graag op een rustige avond met mijn auto rijden, dus niet al zijn er tientallen mensen aan het oefenen. Want zij gaan zich misschien ergeren en ik wordt er zenuwwachtig van.
- wanneer is mac de baan brekers open? Ik zou het liefst deze donderdag of vrijdagavond gaan?
- wat zijn de kosten?
- als jullie geen antwoord hierop weten? wie kan ik het beste mailen?
- in hoerverre is de RS4-3 (niet de evo versie!) een geschikte circuitauto. Ik vraag me vaak af waarom er niet een HPI nk bestaat? Zijn goede auto's en zo kan iedereen goed in de modelbouw wereld stappen. Vooral al doe je een kampioenschappen met de stock versie, dus geen aanpassingen etc.
- wilt er toevallig nog iemand met mij meegaan?

Hoor het wel, bedankt,

OK, laat ik wat antwoorden geven....

- Ja, je kunt tegen betaling van een trainingskaart komen trainen, kost tot zo ver ik weet nog steeds 7 euro per dag.

- Woensdagavond is clubavond. De meeste mensen komen dan voor de gezelligheid drinken in de kantine en zullen enkelen (echt niet veel) op de baan bezig zijn. De genoemde avonden is denk ik lastig omdat normale wijze er nooit mensen zijn en met ook buiten de normale tijden zit.
Voordeel is dat je dan ook een hapje en een drankje kan krijgen want normaal is de kantine niet open.

- Niet beantwoorden van mail lijkt vaker te gebeuren, tussen de vele spam wil het wel eens onopvallend zijn. Stuur je mail naar f.v.merode@scarlet.be voor een afspraak.

- Een Nitro RS4 vereist veel aanpassingen om volgens de technische regelementen NK geschikt te zijn, je moet een goede 2.1cc motor hebben om pas mee te kunnen doen. Een 2-bak is wel handig om competief te zijn en dan de juiste banden...
Op clubwedstrijden zou je wel met je standaard HPI mee mogen doen mits je lid bent. Verwacht niet dat je met een HPI vooraan rijdt maar als je het goed doet kan je bij ons leuk mee komen.

- Er komt nog wel een grote HPI challange op Velp geloof ik, meer info op www.meritracing.nl

- Als je uit mijn richting komt kan je ook een keer met mij mee rijden.

Nog meer vragen mag je gerus hier stellen.

- Oke ik kan dus op woensdagavond komen rijden, maar rijd ik dan niet in de weg voor de andere rijders? kan ik rustig mijn gang gaan? Of beveel je mij toch aan op een ander keertje te gaan rijden? ZO ja moet ik dan dus contact opnemen met bovenstaand mail adres?
- Welke tijden is het open op woensdgaavond? Van hoe laat tot hoe laat?

- Ik was helemaal blij met je aanbod (erg atttent van je) om met je mee te rijden, tot dat ik er achter kwam dat sassenheim (als het daar is waar je woont) nogal uit de weg is van hier. Ik kom zelf uit Maassluis, tussen hoek van holland en rotterdam, dus dat is nogal om voor je. Maar erg bedankt.

- Over die HPI challenge in Velp, daar heb ik al over gelezen. Twee opmerking, ook ver bij mij uit de buurt, bovendien is het al de europees kampioenschappen, nogal arrogant om daar als n00b gelijk aan mee te rijden ;).

Het is altijd verstandig om even contact op te nemen met Ferdi (dat mail adres) maar als je op de woensdag naar de club gaat is de kans 99.99% dat het hek open is, meer info:
http://kilo.messageboard.nl/5207/viewtopic.php?t=259

Je zult niet zo snel in de weg rijden, zoals aangegeven zijn er niet veel en kan in overleg je de nodige tijd gegunt worden. Voor een zaterdag of zondag moet je even kijken als er dat weekend geen races zijn, zijn die er niet is het meestal ook erg rustig.

Het komende weekend zitten veel 1:8 rijders in Groningen en zal het zeker wat rustiger zijn.

Is inderdaad een aardig stukje omrijden maar moet te doen zijn denk ik maar als je eigen vervoer hebt net zo makkelijk.
Heb je geen makkelijk vervoer kan je even contact opnemen met http://www.racingteam-rotterdam.nl misschien dat daar wat mensen zijn waarmee je wat kunt afspreken.

Inderdaad is Velp geen succes als je net begint, misschien is de KWC (Kyosho cup) wat voor volgend jaar, in die klasse is er ook een heuse beginnersklasse.

hey roelof even een vraag ik heb een hpi r40 met sneler motortje als wat er standaard op zit en nog paar andere tuning parts is het daar wel mee mogenlijk om een beetje mee te komen of moet ik dan toch echt een andere auto aanschaffen.

Een goede rijder met minder materiaal rijdt altijd sneller dan een slechte rijder met goed materiaal....

De R40 is zeker een goed chassis voor de wedstrijden en met de juiste motor zeer competief.

Oke roelof bedankt voor de antwoorden! Ik ga denk ik komend weekend, zondag even vroeg al naar rucphen, aangezien je aangeeft dat het dan wel rustig zou zijn. Alleen dan geld ook weer wanneer is het op zondag geopend? Vanaf hoe laat tot hoe laat?

Ik heb verder ook dus zitten denken om komend jaar me inteschrijven voor die kyoscho cup, dat lijkt me een goede manier om in het circuit racen te stappen. Ik vraag me alleen af of ze komend jaar ook weer die instapmogelijkheid hebben (auto voor de halve prijs, mits 3 wedstrijden rijden). Heeft een van jullie daar een idee van of meer info? Ikhoop het dan kan ik volgned jaar misschien met een kyoscho meedoen ;).

Roelof en de andere in ieder geval al bedankt voor de info.

Zou je even moeten informeren bij een van de 4 winkels.
Waarschijnlijk moet het nog wel kunnen omdat het aantal van 99 auto's volgens mij nog niet gehaald is. Volgend jaar is er waarschijnlijk wel weer de standaard klasse daar wil ik namelijk ook nog een keer in mee rijden.
Kijk anders even op www.kwc-holland.nl of neem even contact op met bijvoorbeeld 2 brothers www.2brothersrc.nl
Maar als je mee wilt komen in de standaard klasse zul je waarschijnlijk ook wel een 2bak en een setje of 2 banden aan moeten schaffen, maar het is wel ontzettend leuk.
Veel succes en misschien tot volgend jaar.

Wat zondag betreft moet je gewoon even mailen naar het gegeven mailadres, hij kan verdere afspraken met je maken om het hek voor je open te doen en een trainingskaart af te geven.

Vanaf 10:00 mag er herrie gemaakt worden.

@roelof, mail is al een paar uur geleden verstuurd. Bedankt.

@Flipje, bedankt voor je info, zal idd wel even contact opnemen met die winkel en kijken hoe het er volgend jaar gaat werken.

Back